Het is een super goed voorjaar 2025 bijna niet te geloven ,.maar wat gaat de zomer doen ,en ja als we al zoveel mooi s hebben gehad .
Tijd gaat het ons keren…
Ik zeg altijd, vandaag (nog) geen zorgen over morgen ![]()
![]()
![]()
![]()
Gister weer aan de buitenboord motor gesleuteld ,gas handel was een beetje stroef ,zo slim geweest om de buitenboord motor in het water te laten ,je begrijpt het al ploep onderdeel het water in ,met wat ringen en wat innovatie gerepareerd
Nu had hij een zelfde buitenboord motor op de kop getikt voor de gas handel te wisselen ,en bij deze was heel de stuur stang plus de gas handel afgebroken die bengelde er maar bij .
zeg ik kom die repareren we wel ,2 slang klemmen aan het ding gezet en het werkte weer .
Heeft nu 2 van die motoren .
Nu nog een vaarbewijs Cor en je kunt gaan varen.
![]()
Ja die Cor is niet voor 1 gat te vangen hé ![]()
![]()
![]()
De werking /principe is een beetje het zelfde als onze brommertjes .
Benzine /vonk /lopen .
Membranen en ontsteking is toch wel heel anders vind ik
Schrijf het er ook bij ,.een beetje .
Zaterdag even naar de braderie op Lewedorp om gerookte paling .
Liep ik daar langs de kramen ,kom ik bij een kraam met alle merken van brommers en motors ,zeg ik en niets van Simson .
Duikt onder zijn kraam en komt met Simson boordjes op de proppen
leuk toch !
Altijd leuk zoiets Cor. Mooie ook nog.![]()
Kijk die zijn dus ook weer mooi binnen Cor.
Mooie bordjes hoor…
Dus nu op zoek naar een Simson Star ![]()
Nee Frank geen Star maar een Habicht zoek ik .
Die gaat er dan vast ook wel komen… ![]()
Ik weet niet of je ook wel eens over de grens kijkt voor brommers…
Want ik zou me kunnen voorstellen dat onze oosterburen er daar wellicht meer van hebben gehad dan wij hier in NL
Ja Frank ik kijk zeker buiten Nederland ,de Achterbrug van de Simson S 51 komt uit Polen ,de rest van de onderdelen komen uit Duitsland .
Ok, maar ik bedoelde in dit geval voor n complete Simson
Ok een complete Simson ,.ja die zie je weinig ook op marktplaats nog niet zo veel ,.en in Duitsland kosten ze Goudgeld net als de Kreidler en de Zundapp.
Ahh ok, ik had de ijdele hoop dat die in Duitsland mogelijk wat goedkoper waren dan hier.
Nee in Duitsland zijn ze zo duur ,dat als er geen rug leuning aan je stoel zat ging ik achter over van de schrik .
Van zaterdag op zondag best wel wat regen gevallen ,.ik had 14 mm .
Maar na regen komt zonneschijn en dat was ook zo,. toch maar de Simson in de schuur laten staan .
Achter af gezien had het toch wel gekund een kleine ronde .