Dit is dus speciaal voor in de vitrine kast of op tafel op een beurs he Frank .
Geen homp klei dus er op .
Ik vind het n geweldig idee Cor ![]()
![]()
![]()
Daar dacht ik al aan, toen ik dat blokje er op zag staan. Een langzaam draaiende schijf dus.
Gister lekker aan het draai plateau gewerkt met op de achtergrond het starten van de buiten boord motor die was stil gevallen op het water .
Zeg tegen ze toen we koffie zaten te drinken hij krijgt geen benzine genoeg ,en dan wordt er gezegd carburateur schoon gemaakt .
6 uur lekker gegeten zijn ze nog bezig ,ik zeg haal die carburateur er af en spoel de buisjes en leidingjes door .
Help je wel even morgen ,pak van een binnen kabel een paar draadjes en duw ze er door .
Carburateur uit elkaar de vlokken vloeibare pakking dreef in de vlotterbak hoofd sproeier verstopt roest en rottigheid er uit gehaald .
Toen het voorfilter er af en uit elkaar gedraaid daar zat me toch een roest in ,van geen wonder dat dat ding niet aan de praat bleef .
Carburateur weer in elkaar voorfilter schoon ,benzine tank gespoeld ,verse benzine 1 op 50 ,starten en lopen als de brandweer
De schijf draait dezelfde snelheid rond als dat bord in de Magnitron bij je thuis Joop .
Die gasten treffen het wel met jou als buurman Cor…. Als ik die ellende op die poetslap hierboven zie dan mogen ze van geluk spreken dat de boel niet in puin gedraaid is ![]()
![]()
![]()
Ziet er goed uit dan met een mooi blokje er op Cor.
Nu dus geen magnetron meer Cor, dan in zonnetje je schijf laten draaien. Leuk bedacht oh je kunstwerk en demoschijf.
Ja tussendeur ook nog buitenboordmotor reviseerder.
Hoop dat die goed blijft draajen deze zomer ,die buiten boord motor heeft 20 jaar stil gestaan .
En ja hoor We gaan weer naar Frankrijk en we nemen mee ,vorig jaar nam die 8 scooters mee in zijn auto ,en dat schijnt goed te zijn gegaan .
Dus nu maar een beetje meer op het dak van de VW touran .
Eerste foto is van vorig jaar 2 e en 3 e van nu .
Ha, maar hij pakt het wel goed in.
Zo mag het niet, maar vooruit dan maar weer. Wel best een beetje lachen zo. Zie ik nu 2 CV ketels?
Ja en een work mate en een kolomboor sjoelbak en een kinderwagen auto interieur ,scooter wielen en delen ,te veel om op te noemen .
allemachtig!!! ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat je daar bij een controle mee weg komt!!
![]()
Ik moet wel zeggen, petje af voor hoe hij dat er allemaal op weet te krijgen.
en n zeil én een bagagenet er over… maar toch!!
Als ik zo kijk is het een VW Sharan maakt niet zoveel uit maar die is net iets groter dan de Touran.
Van een foto slecht te beoordelen maar ik gok toch wel dat ie over die “max 100kg daklast” heen gaat…
Ja ook ik sta te kijken van wat er allemaal mee gaat .
Gister een kleine ronde gereden ,een paar spetters gehad ,deze nacht lekker geregend goed voor de tuin en vandaag wederom mooi weer ,en dat al weken lang .
Na konings dag nog warmer lekker toch ,ik ben te vinden aan het veerse meer .
Over aan het veerse meer bivakeren ik zoek een 26 mm spiraal boor voor hout ,die gebruik ik voor mijn paraplu ik de klei te boren ,werkt goed hoor ,gebruik nu een spiedboor maar die brengt de aarde niet naar boven .
Ja over het weer kunnen we eigenlijk niet mopperen ![]()
![]()
hopen dat het nog een poos zo blijft. Af en toe een nachtelijk buitje dan blijft alles lekker groen en fris
Niet normaal toch heb het alweer 16 graden en dat om half 10 deze dinsdag 29-04 -2025
Denk vanmiddag 26 graden !!
Idd Cor, het zijn flinke temperaturen, geniet ervan, voordat je het weet kan het zomaar weer omslaan ![]()
Zondag 11 graden ![]()
Zo zie je maar weer, maar wat we gehad hebben nemen ze niet meer af ![]()