Schrijf ook eens wat

Ik zou eens bij van de Gruiter in Vlissingen gaan kijken, daar hebben ze heel veel op gebied van touwen.
Ze hebven er zelfs waar ze schepen mee vast zetten :smile: :wink:

Dat zou zeker n goed adres zijn maar dunne soepele staalkabel is natuurlijk ook n optie

Je kan fietslift altijd gebruiken voor je brommer opbouw tot je zelf denkt van zo nu moet de brommer maar op de wielen kunnen staan :smiley:

Dat is ook waar natuurlijk.

Als de fiets takel sterk genoeg is dan zou je hem ook kunnen gebruiken om n brommer op een werktafel te zetten

Een takel die op een rails loopt die je kan sturen van voor naar achter in je schuur ,.maar ja ik heb niet zoveel ruimte in mijn schuurtje /atelier .

alleen als je zo’n loopkat installeert kom je automatisch al weer verder naar beneden, rails, de ophanging en dan de takel zelf dus dan verlies je al heel wat hijshoogte… Maar heb je die hoogte dan is het geen probleem uiteraard.

Zo was het bij mij in de garage, na de verhuizing moet ie nog weer worden opgehangen.

1 like

Dat is een mooi systeem zeg.

Mok ok è Remco.
Heb je een schuifdeurrails gebruikt als basis of speciaal een rails voor je takel?

Niet zelf gemaakt maar door mijn schoonvader. Is met lagers die in een koker de takel heen en weer kunnen laten rollen. Hoop dat ik het goed uitleg zo

1 like

Ja dat zier er wel heel fraai uit zo…
Maar ook hier geldt natuurlijk dat je wel voldoende hoogte moet hebben.
Maar netjes zo hoor en super handig zo’n loopkat

Bedankt voor antwoord Remco, je ziet maar dat we ook op deze manier van elkaar leren, het hoeft niet altijd om het sleutelen te gaan. Je hebt ook goede voorzieningen nodig om lekker te kunnen sleutelen.
Is in ieder geval een idee voor eigen ontwerp in de toekomst. :wink:

Het is in ieder geval een leuke uitvinding Remco leuk dat je het hier geplaatst hebt :wink:

Wat is het weer zo n regenachtige dag niet veel aan .
Je kan dan maar weinig doen als je geen ruimte in je schuur heb .
En dan komt er vandaag nog een pakketje binnen ook .

Ja vertel me wat…
Ik zit momenteel te kijken hoe ze een nieuwe voorruit in mn Golfje hijsen…
Afgelopen weekend was ik in Engeland. Op de heenreis super slecht weer en de wegen ook slecht op enig moment was het of ik constant door een bak chocomel reed. Aan weerskanten stroomde er continu bruin modderwater over de ruiten en toen een flinke knal en kreeg ik een steen op mn voorruit, opgeworpen door een vrachtauto. Door het slechte weer kon ik niks zien maar bij aankomst zat er natuurlijk een flinke barst in de ruit :face_with_peeking_eye::face_with_peeking_eye::flushed::scream::cry: nou ja ZLM gebeld en een afspraak gemaakt €45 eigen risico maar gelukkig geen effect op mn no-claim :man_shrugging:t2:

Zo kun je in keer wat overkomen ,.en niet altijd je eigen schuld .

Met dat weer ga je ook niet achter de veroorzaker aan en dat ook nog eens links rijden. Veiliger om de € 45,00 te betalen en weer een mooie ruit zonder putjes en krassen.

Ja en deze trucker kon er verder ook niks aan doen. Het wegdek was gewoon heel ruw en los op plaatsen… dus ja gewoon pech :man_shrugging:t2::wink:
Maar nu weer kraakhelder zicht in de auto​:smiley::+1:

Maar nu kun je weer een tijd verder met helder zicht .

Vandaag was het goed vertoeven in de tuin.
Lekker in het zonnetje onderdelen ontroest en daarvoor de workmate gebruikt :wink:
Lekker handig om iets in te klemmen zodat je de handen vrij hebt :smile: