Hoe zet je de gashendel vast
En de schakelhendel
Bij de gashendel kan ik oneindig aan de pin draaien de bout vastzetten doet niets
Dat kan weleens een dingetje zijn om dat op een nette en fatsoenlijke manier vast te krijgen ![]()
Dat zijn meestal de slijtagedelen en om dat goed en weer functioneel te krijgen dat kan best wat tijd en energie kosten, en misschien moet je wel opzoek naar onderdelen van een origineel handvat ![]()
Ja momenteel lijkt het daar op, is het merk magura wat zundapp gebruikte?
Eric er zijn meerdere handvatten van versnelling en gas die passen, heb het zelf ook meegemaakt. Zou een uitdaging zijn om de draad van het boutje uit te boren en opnieuw te tappen, iets grotere maat. Er zit een blokje in handvat wat je klemdraait met boutje. Ik zal van de week eens even kijken naar mijn oude handvat of het mogelijk is wat ik nu schrijf. Is een uitdaging voor je.
Mogelijk kan er in het oude draadgat een kleine helicoil gezet worden dan zou t probleem ook opgelost kunnen zijn. Want zo te horen is de schroefdraad in het boutgaatje te ver beschadigd nu om nog te kunnen klemmen.
Handvat er af schoon maken en m 7 tappen kleinigheid .
10 tot 14 min .
Ik heb nog nooit van mijn leven een gat uitgeboord en opnieuw getapt. Ik heb niet eens gereedschap daarvoor. Ik dacht zelf een heel klein gaatje in stuur boren waar het puntje van draadend in past.
Kan jij mij daar mee helpen? Aub.
Tuurlijk kom maar even langs zo gepiept .
Oké Cor als jij het op pakt ook prima hoor. Eric dan geef ik het verder aan Cor over. Je moet inderdaad een draadtap hebben en de juiste bout m7, zoals Cor schrijft. Dan zoek ik even niet verder, anders hoor ik je wel. Succes ee.
Dankjewel Jan
ik zet daar altijd een helicoil M6 in zodat het origineel blijft , is een vaak voorkomend probleem.
zeker bij het schakelhendel , deze moet gewoon goed vast staan maar helaas is het aluminium daar te zwak voor.
Ik heb op een handelssite nieuwe magura originele hendels gevonden ik ga ze daar voor omruilen. De schakelversie was al uitgeboord naar 8 en de gashendel zou moeten uitgeboord worden. Kortom een blijven probleem. Wanneer niet vervangen.
Nog niets binnen Eric ??
Nee Cor, hij verwacht vandaag.
En dan moet ik naar heenvliet om het op te halen.
Eric
Vandaag zaterdag de rommelmarkt laten schieten ,in Middelburg .
Maar heb bij Eric in Goes , 2 nieuwe handvaten op zijn politie Zundapp gezet .
Na dat die er op zaten even getest de Zundapp loopt goed,. schakelt en koppelt ook goed .
Weer een tevreden klant /boluz lid .
Echt super Cor, heel erg bedankt!
En Eric nog km s gemaakt ??