Na het rijden een druppel olie, na een lange rit verschillende druppels olie. Ik heb het spoor gevolgd en loop vast. Is het de no 5 die lekt zie foto schema kan dat überhaupt?
Waar komt die olie vandaan het is heldere olie
Na het rijden een druppel olie, na een lange rit verschillende druppels olie. Ik heb het spoor gevolgd en loop vast. Is het de no 5 die lekt zie foto schema kan dat überhaupt?
Waar komt die olie vandaan het is heldere olie
Dat zal keerring no. 6 zijn Eric. Eerst alles even goed schoon en droogmaken met remmenreiniger en dan nog eens goed kijken of het inderdaad achter dat kettingwiel vandaan komt. Met een beetje geluk kan je die keerring wisselen zonder je blok te splijten.
Ik heb ze voor de zekerheid allebei besteld.
Dankjewel
Hoe krijg ik die bout los van het tandwiel, hij draaid mee
Misschien dat je de brommer in de versnelling zetten kan en dan druk op het achterwiel geven met het wiel op de grond, misschien dat je dan de moer los kan draaien ![]()
Hallo Eric.
Dit is een goede site voor veel Zundapp oplossingen. Ook voor die druppel olie.
Beetje scrollen omlaag en dan zie je het al, keering verwijderen.
De keering zit best vast. Dus voorzichtig als je te werk gaat. Succes met de site en klus.
Heb je het borgplaatje wel terug gebogen, eerder kan je de moer zeker niet losdraaien ![]()
Hi Carl,
Ik wacht eerst op onderdelen en een nieuw borgplaatje.
Eric
Het zal eerder nummer 8 zijn , bij de 3-handbakken komt er door slijtage in de carters altijd speling op de trapas.
Dit is niet simpel op te lossen door de oliekeerring te vervangen.
Deze keerring is ook nog eens vrij simpel , meer dan een lipje is het niet.
Ik heb al eens bronzen bussen in mijn carters en koppelingsdeksel laten zetten om zo de speling op de trapas op te heffen en ook andere keerringen met een metalen veertje erin ervoor gebruikt.
Er zit aan beide zijden van de trapas een oliekeerring
Hi Jacco,
Ik zie 8 op de tekening, ik wacht eerst op onderdelen en dan zie ik wel. Ik heb 8 niet besteld.
Eric
Hou wel je olie peil in de gaten Eric .
Hi Cor,
Ik rijd er niet meer mee totdat dit verholpen is.
Ik hoop dinsdag de onderdelen te ontvangen.
Ik zal zeker ook olie verversen na afdichting.
Groet eric
Er zijn meer merken die een druppel laten vallen ,.en ja wat wil je 50 -60 jaar oud ,dan mag dit hoor .
Ja dat begrijp ik heel goed Cor, maar als ik het kan verhelpen met een sluiting dan is dat ook weer een les in onderhoud. En ik weet nu al meer wat het kan zijn dan eergisteren. Al rijdende leer ik en over een tijdje schrik ik er niet meer van, waarschijnlijk
Nergens van schrikken ,.er is in de meeste gevallen een oplossing voor ,is het niet rechts om dan maar links om .
Hi Jacco,
Je had gelijk, ik heb nieuwe bestelling gedaan met nu de 8.
Kan je hier mee doorrijden en gewoon olie bijvullen?
Eric
Zolang er voldoende olie in zit kun je er gewoon mee blijven rijden.
Het is echt niet zo dat er ineens te weinig in zal zitten, daar is de lekkage niet groot genoeg voor
Oké bedankt ik krijg die kering waarschijnlijk woensdag binnen. Heb je tips hoe ik die erin zet?
De oude eruit halen is lastiger dan een nieuwe erin zetten.