Goeie tip Cor ga ik bekijken.
He Jan ga ik ook bekijken zat zelf ook al op dit forum bij rest. van een 515.
Wat ik je nog aan tip wil mee geven Janpiet ,.zet de boel in elkaar en kijk wat je nodig heb .
Zo blijf je niet hannesen of je nog wat tekort komt halverweege .
Jan piet staat ook even stil nu hij aan het klussen is bij de kinderen .
He Cor ik had je raad al opgevolgd om de boel in elkaar te zetten.
alles bij elkaar geraapt er ontbreken dingen en er zijn dingen niet meer bruikbaar.
Ga toch eerst een poging doen om de kettingkast in orde te krijgen omdat deze er wel het slechtst aan toe is.
Nog een tip Janpiet ,je kan ook een ketting rand er op zetten ,de ketting is dan wel in het zicht .
Dat zal niet meevallen Janpiet. Ik denk dat opknappen gemakkelijker is.
Ik heb wel vertrouwen dat het goed kan komen met zoveel werkervaring bij je vorige baas ![]()
Heb je zelf ook een zetbankje of even bij Job wezen buurten?
Als ik de foto zo zie gaat het zeer zeker goedkomen bij de fabriekage van de kettingkast van de 515 van Janpiet
echt top ![]()
Een rand heb ik ook voorbij zie komen maar wil proberen zo origineel mogelijk te blijven.
Grappige is dat niemand achteraf kan zien hoe lang je aan het prutsen geweest bent ![]()
Ik heb geen zetbankje maar heb stukken hoekstaal gebruikt tijdelijk wat in elkaar gelast als hulpstuk om te buigen, afwachten of het lukt.
Innovatief bezig Janpiet .
Het onderste deel van de kettingkast is wat mij betreft niet te redden.
Dit los geslepen en begonnen om na te maken van 1mm. plaat.
Heb een vraag .
Dit is mijn koplamphuis er zit geen kapje bij om stuur vast te zetten weet iemand wat voor kap hier op hoort. Vraag me af waar het ( op de foto onderste gat ) voor dient.
Ik dacht dat er kapje op hoorde zoals op de onderstaande foto.
Ja Janpiet zo n kapje hoort er op ,ook het plaatje met dat schroefje ,zijn 2 aparte plaatjes .
Heel erg mooi geworden Janpiet! Is straks niet meer van het origineel te onderscheiden. Petje af hoor ![]()
Bedankt Cor.
Als er iemand een tip heeft waar ik mogelijk zo een kapje zou kunnen vinden….heb contact gehad met schaaf bromfietsen heeft het ook niet.
Zoek op Markt plaats bij 515 spul dat als er iets aangeboden wordt van de 515 vragen of hij nog meer heeft .
De foto is volgens mij van MP met onderdelen te koop zag ik.
Janpiet een mooie uitdaging om zelf zo’n plaatje te maken, frezen en draaien van aluminium. Je moet wel maten of afmetingen hebben, maar zonder moet jou dat ook wel lukken.
foto Jan zie even niet wat je bedoelt
Jan bedoeld die plaatjes op je koplamp huis .