Zundapp 515 006 1964

Begonnen om de dozen met onderdelen voor de dag te halen.

Toch wel in een slechtere staat dan ik dacht

1 like

P0etscursus bij is aan te bevelen

Ideen gevraagd voor kettingkast.

1 like

He Jan poetscursus bij wie :slightly_smiling_face:

Bij cor

Leuk dat je aan de Zündapp begonnen bent en zeker als je het hier laat zien met overzichtelijke foto’s :grinning:

De staat maakt niet echt uit, ik weet zeker dat die in goede handen is en ga er vanuit dat het een plaatje wordt :wink: :sunglasses:

Heb jij deze in onderdelen gekocht, en heeft deze een kenteken :wink:
Ik ben namelijk op marktplaats weleens 515 in onderdelen tegen gekomen met kenteken, en die was toen gereserveerd :wink:

Gelukkig is het kapje van de ketting kast er bij ,namaak 65 euro ,ori mooie staat 80 euro ,en er zijn nog meer van die duren onderdelen .

Als je de ketting kast wilt vernieuwen die zit gelast aan de achter brug kostbaar ding ,.opknappen beter .

Dat als de ketting kast slecht is het doek vervangen voor dun alu voor wat stevigheid ,lassen kan natuurlijk ook .

Persoonlijk zou ik het eerst goed schoonmaken en dan kijken of lassen mogelijk is.

Jij kan dat wel Janpiet, ik heb al meer een project van jou gezien, en dat is ook een plaatje geworden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat betreft onderdelen die schaars zijn, beter duur tekoop dan niet verkrijgbaar :flushed:

Heb deze in de buurt gekocht niet via internet.

Denk dat lassen zo goed als onmogelijk is het is wel erg dun plaatwerk.
Misschien hardsolderen .
Iemand ervaring met glasvezel hier heb ik nog een rol van liggen.

Zou lassen met Mig-Mag ook niet gaan denk je.
Er is vast en zeker wel ergens een handige harrie in de buurt die het aandruft :wink:

Nee heb je, en ja kan je krijgen, momenteel is het toch niet bruikbaar, dus wie niet waagd wie niet wind :laughing:

Krijg je niet gelast. Veel te dun en te rot

Kettingkast zorgvuldig van de vork afhalen, stralen, rotte stukken uitslijpen en nieuwe stukken kloppen, inzetten en lassen met TIG

Ha Joop das best een dingetje, zorgvuldig los halen.
Nog is flink over nadenken eerst maar eens goed schoonmaken.

Zeker best een dingetje Janpiet, maar ik denk, dat jij dat kan!

Janpiet, leuk begonnen tussendoor om te sorteren en je te verdiepen in je kettingkast. ik heb nog wat gevonden voor je, misschien kun je er nog ideeën uit op doen. Kijk maar eens op dat forum als je nog uurtjes over hebt voor eind van jaar voor je andere klussen. Als t goed is moeten de links werken.

https://www.zundappforum.com/viewtopic.php?f=36&t=23747&hilit=restauratie+515

https://www.zundappforum.com/viewtopic.php?f=36&t=23660&hilit=restauratie+515

Op ons oude forum staat de restauratie van mijn 515 .tis maar een tip hoor .