Yamaha FS1 techniek gevraagd

Help!!
Heb opeens geen vonk meer op mn bougie tegen massa van de cilinder !
Onbegrijpelijk misschien is er een Yamaha techneut in de buurt op Zuid Beveland? om er eens naar te kijken samen met mij.

1 Like

Zit er een gewone punten ontsteking op?

Misschien eerst even een nieuwe bougie proberen, om uit te sluiten dat deze kapot is :wink:

Het is trouwens wel een hele mooie Yamaha FS1 :sunglasses: :sunglasses:

Voor zover mij bekend is Leo Versluijs een Yamaha expert voor de FS1 al vanaf de jaren 70. Hij woont dicht bij Goes.
Even twijfel of ik zijn verdere gegevens hier moet vermelden. Ik probeer er achter te komen of hij al is aangemeld op nieuwe forum. Krijgt vervolg.

Even nagekeken maar ik kan hem nog niet vinden als nieuwe forum gebruiker. Misschien binnenkort.
Wat Carl schrijft is het proberen waard met andere bougie, hoeft niet dezelfde te zijn.

Mooie Yamaha zorg wel voor de zomer als de ritten beginnen dat die storings vrij loopt

Zou mooi zijn om in contact te komen met een fs1 techneut nabij Goes.
De bougie had ik als vervangen voor nieuw, geen resultaat. Heb wel een nwe accu nu een droge accu besteld,want de oude gaf maar 4,5 V en was niet meer op te laden. Wel geprobeerd met een sleutel vijltje de contactpunten op te zuiveren maar dat is mislukt.Brak een puntje af vvan het vijltje bij het scheuren (niet zo slim helaas).

Dat schuren doe ik meestal met dun schuurpapier, en dan heel voorzichtig.

Is er dan nu een puntje van je contactpunt gebroken

Jawel ik heb hem nog maar 400 km gereden dus verwacht niet dat hij nu al versleten contactpunten heeft maar ja?Nwe bougie gaf geen vonk.
Puntjes geprobeerd te zuiveren met een sleutel vijltje, dat was geen goed idee want het puntje van het vijltje brak af.Hopelijk niet achtergebleven in de ontsteking.

Ja,is stom maar het puntje van het vijltje is afgebroken niet het contactpuntje .
Maar dat puntje zou nog in die ruimte van de spoel en dergelijke kunnen liggen.
Ik helaas geen brommerlift om hem wat beter te kunnen bekijken .Ben de jongste niet meer en er onder liggen dat hoe ik niet lang vol.
eerst maar eens wat beter weer worden en een fs1 techneut vinden in de buurt van s’Heerenhoek.

Ik heb wel een zelf gemaakte heftafel, je maar de Fs1 er gerust een keer opzetten als je daar gemak van hebt, en is nog redelijk in de buurt ook voor jou ook

Ja, zorg wel dat je het puntje vind en verwijdert. Dat het niet tussen een spoel en vliegwiel klem komt te raken. Zou best wat schade kunnen veroorzaken. Zelf zou ik het vliegwiel even eraf halen en zoeken naar dat puntje.

Vliegwiel er vanaf halen en dan de gehele ontsteking inspecteren en eventueel met lucht uitblazen

Het puntje van de vijl zal ergens op de magneten zitten van het vlieg wiel even niet starten die maakt meer kapot dan je denkt .
Mijns inzien heb je de punten wat krom gedrukt met je vijltje en is nu het een en ander uit balans .
Het kan nooit veel zijn als de brommer altijd gelopen heeft .

Oké dan,Heb ik nog nooit gedaan dus lijkt het mij beter ons fs1 techneut tevinden.Of is dit makkelijk te doen zonde puntjes opnieuw te moeten afstellen?Want ga mij niet lukken zonder hulp.,

Weet niet hoe dat moet durf dat niet zonder hulp van een fs1 techneut.

Begrijpelijk hoor. Je moet ook de tools ervoor hebben. Een vliegwieltrekker bijvoorbeeld. Wij zullen rondpraten of we ook iemand weten die dat vaker gedaan heeft en dat even wil doen.

Het is niet noodzakelijk dat het een FS1 techneut moet zijn neem ik aan.
Zelf heb ik al diverse ontstekingen gesteld, en je kan alles qua voorontsteking opzoeken :wink:

Carl, heb jij zo’n vliegwiel trekker?
Ik wil Oester56 best effe helpen hoor, als ik maar zo’n trekker heb. Ik weet niet welke draad erop zit enzovoort.

Als ik t zo hoor zit Carl er dichter in de buurt… :man_shrugging:t2: