Ja ik had er er al met jou over gehad, onder het motto van een cor advies is een goed advies gelijk gekocht, en alles schoon gemaakt zoals je ziet. Ik ga ook voor de ketting een droog smeer middel zoeken zodat alles lekker schoon blijft. Ketting is al schoon en droog.
Prachtig wiel Eric! Ik zit ook aan zoiets te denken voor mijn Hanway. Daar zitten 16 duims zwarte velgen op, ik wil naar 18 duims verchroomd met rvs spaken. De band is na 13000 km toch ook al een eindje weg.
Slijtage maak ik me niet zo druk over Cor. De Heidenau die er nu op zit is ook zacht en ik denk er de 15000 km wel mee vol te kunnen maken. Waar ik ook waarde aan hecht is, hoe het profiel er uit ziet. Ik houd van een klassiek profiel.
En ja een band bljift toch altijd een soort van maatwerk.. Maar gezien de km’s die wij maken op de brommers lijkt me de slijtage nou niet direct een probleem
Toen ik de banden thuis kreeg die ik op M P gekocht had waren deze wat stug ,er was ook een band bij die erg stug was en heb ik ingespoten met silicone ,maar weet eigenlijk niet of dat zo goed is ,maar ze worden er wel soepeler van .
Wat denken jullie daarvan ??
Ik begreep dat silicone je buitenband kan verplaatsen en dat zou nadelig kunnen zijn voor ventiel van je binnenband heb ik een keer op ik dacht zundapp forum gelezen te hebben.
Wat Jan schrijft is waar, siliconen blijft glad. En je hiel kan doordraaien tov de velg. Zelf gebruik ik afwasmiddel aan de hiel van de band. Dat is tijdelijk vettig,net lang genoeg voor montage op de velg. En laat geen witte vlekken na op de zijkant van de band.
Siliconen zullen wel helpen om de band te kunnen monteren maar inderdaad met het risico dat je buitenband in de velg verschuift… zeker met die ongeremde SIMSON pk’s
Maar serieus het is wel even oppassen, zal na verloop van tijd ook wel overgaan maar ook enorm oppassen op het loopvlak van je band want daarmee lig je zo op je snuit.