Welke Brommer banden ,zijn goed ,beter of best

Brommerbanden…
download

Ja ik denk dat er veel over geschreven kan worden ,profiel ,model ,breedte en natuurlijk het merk.
Ik ga de laatste tijd voor de Michelin Pro City ,een beetje zachte band dus wat sneller slijten, maar ach die km’s die wij rijden zal dat wel los lopen .

Dit merk deze band is niet aan te bevelen het ijzer draad komt er uit ,wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij alle banden zo is van dit merk ,misschien een vrijdag middag productie .

Dit is echt zo’n onderwerp waar je oneindig veel meningen en ervaringen zult horen. Zelf heb ik als ik banden nodig heb eigenlijk nog steeds Deestone bandjes bij JMPB gekocht, Die zijn (vond ik) erg betaalbaar, bevallen eigenlijk best goed en relatief makkelijk te monteren…

Ja en deze Deestone banden kunnen ook heel goed ,.vooral als je niet te veel km s rijd. .,Jaren op Sava s B 7 gereden prima banden ,niet te zacht en ook niet te hard .

Heb ook nog eens banden besteld in Duitsland voor de Simson 275 x 16 die waren erg goedkoop 11,98 ja daar kun je ze nu niet meer voor kopen ,.ik dacht laat ik er 3 bestellen er zal er misschien 1 geheel uit balans zijn ,maar dat viel erg mee .
Merk ik weet het niet . ja vee rubber .

Ben benieuwd hoe de Michelin 80-90-16 rijd deze is iets breder en hoger als een 275 -16

Dat lijkt wel een lichte motorfiets band.
En aangezien het een Michelin is moet dat denk ik wel goed komen.

Nog niet voorgekomen bij al mijn banden wissels ,
Ik kan een Heidenau buiten band niet goed op de velg krijgen is mij nog niet over komen .

En daar ben je dus een hele middag mee bezig .

1 Like

Wel een gaaf profiel Cor!

Ik rij met de Simson S 53 met 18 inh banden aan de voorkant zit een lijn band en die bevalt mij goed nu is de achter band redelijk versleten die is van het type 300 maal 18 en wil terug naar 275 maal 18 ,.maar welke ??
Iemand een tip// Advies !!

Kijk eens naar Heidenau Cor, Heel goed, redelijk betaalbaar en prachtig profiel

Doe ik Joop maar kwam wat anders tegen kijk maar op,. Schrijf ook eens wat .
Banden tang en dan de prijs .

Monteer deze week een 19 inh conti buiten band met nieuwe binnen band loopt die leeg door /langs het ventiel ,dacht het binnen ventiel niet goed aangedraaid maar dat was het niet .
Volgende week de band er weer maar afhalen ,en kijken wat er loos is .
Binnen band is van het merk Mitas ,deze leek ook te klein en er stond toch 19
inh op .
Verleden maand ook spaken gebruikt van Kreidler parts 2 verschillende soorten en 2 te kort en 3 nippels over in dat set spaken .

Te gek een nieuwe band moeten plakken, omdat ik die er in moest proppen om dat de binnen band een te kleine maat was zo te zien .

Een Mitas binnen band.
Deze lijkt toch voor een 17 inh x 275 of 300 band .

Dat is wel balen ja…

Dat als dit voor mijzelf was had ik ze terug gestuurd .

En terecht zou ik zeggen want dit is niet ok natuurlijk…

Deze Kreidler komt in een vitrine kast in huis te staan .
En hij vond het niet er toe doen .

Dit heb ik nog niet meegemaakt ,.ik kan het binnen ventiel er niet uitkrijgen van de achter band van de KR 51 .
Heb daar zo n speciaal ding voor en ik krijg het niet voor elkaar .
Maandag naar de banden handel ,en kijken of ze wat voor mij kunnen betekenen en het ding er uit krijgen .

Kan je hem ook niet leeg laten lopen, door op het pinnetje te drukken en dan gewoon een nieuwe binnenband