Wat heb je voor het laatst aan je brommer gedaan?

Uitlaat gewisseld .
Was geen succes dus er weer af .

Tijdens ons zondag morgen ritje gestopt en wat foto s gemaakt 5 x van de mee rijders .
Voor in de foto galerij /showroom .

Zondagmorgen viel de Simson stil ,.net of je het contact uit draaide ,dus dacht de ontsteking heel de bedrading nagelopen niets vreemd, wel vonk maar niet als te fel , ,vliegwiel er af niets vreemd ,.spoelen van de ontsteking plaat en daar zag ik dat er een draadje tussen plaat en blok had gezeten ,dacht aha dat is de boos doener had nog spoelen liggen dus gewisseld en nog niet starten dacht dit kan niet ,carburateur er af en ja hoor had getankt en de olie was in de benzine kraan gekomen ,een Simson loopt wel op benzine maar niet op olie ,alles doorgeblazen tank nog eens goed geschud en rijden met het ding ,.toch even mee bezig geweest .

Je moet je benzine ook in een jerrycan mengen Cor voor de volgende keer, dan voorkom je dit denk ik. Had je geen donker bruin vermoeden dat hij uitviel na het tanken? Waarom zocht je het in de ontsteking? Intussen wel je andere probleem van draadje opgelost.

Dat als je motor uitvalt kan dat op meerdere manieren zijn , en dit leek op dat het contact uitgedraai werd ,dus zonder te stotteren van wel /geen benzine ,dus ik dacht de electriek.

Tja Cor. Dat zijn zo van die dingen waar je wel eens tegen aan loopt. Leer je ook weer van. :grinning: Wat Jan zegt, ik meng ook in een kan en dan altijd effe schudden. Ook als de brommer lang stil sta doe ik altijd effe goed schudden en dan pas starten. Ik weet niet precies of de olie uitzakt als die lang stilstaat, maar puur uit voorzorg. Ohja, dat draadje tussen die grondplaat, heb ik ook een keertje gehad. Lang geleden.

Heb nu de draden op de plaat onder de spoelen gelegd er was ruimte zat en heb ze om mantelt met krimpkous dus dat zal gaan .

Zo zie je maar weer dat het allemaal heel nauw luistert.
Maargoed je hebt het probleem in ieder geval gevonden en misschien het volgende probleem met het draadje opgelost :smiley:

Ging vandaag een stukje rijden en wat denk je 5 km verder, knap, dat was de koppelingskabel.
Even terug gereden, nieuwtje erin en weer gaan. Nu een iets dikkere kabel erin.

Dat kan gebeuren hé Alfons, kabels behoren immers tot de slijtagedelen :wink:
Gelukkig dat je het weer snel op kon lossen door een nieuwe te monteren :laughing:

Vanmiddag was het mooi weer, zelfs 17 graden op zondag 24 november 2024 :star_struck:

Wat ik aan de brommer gedaan heb, ik heb de Yamaha banden gepompt en de gehele brommer gepoetst zodat die onder zijn kleedje kan tot aan het voorjaar :wink:
Mij niet meer gezien met al dat zout op de wegen :thinking:

Wat ik de laatste tijd gedaan heb aan mijn brommer hobby is vollebak poetsen van diverse projecten, afgebouwd of gestrande :wink:

Zo gebruik ik wel mijn hobbyruimte, nu besef ik pas hoe lekker het in een opgeruimde ruimte werkt :star_struck:

Verleden week zondag pakte ik de Simson uit de schuur starte hem en het gas bleef even hangen ,na controle bleef dat de gas kabel aan het raffelen was dus maar een andere brommer gepakt ,.maar nu na 1 week en 1 dag nog niet vernieuwd .

Foei Cor.:grinning::grinning:

Druk programa /agenda kersboom zetten,. boodschappen doen ,.voor een ander nog wat klussen doen ,.kom niet aan hobbyen toe .

Hoe langer met pensioen des te drukker je het krijgt Cor :joy: :laughing: