Vespa pk50 met een nieuwe ontsteking

Hallo allemaal, mijn Vespa heeft sinds een tijdje een nieuwe ontsteking gekregen. Maar ik heb geen ervaring met het afstellen hiervan. Zou iemand mij kunnen helpen hiermee. Natuurlijk ben ik bereid om er een vergoeding tegenover te zetten.

Het gaat om deze ontsteking, met een externe bobine.

Meestal staat er een tekentje op het vliegwiel wat weer correspondeert met een teken op het carter ,zet je deze recht over elkaar en de motor loopt dan verder afstellen met de lamp
Deze vraag had je ook mogen stellen in de andere topic van de Vespa ,.misschien wordt deze wel daar naar toe verplaatst .

Hoi Lucas,
Waar woon je.
Ik heb zo’n stroboscoop lamp en kan hem wel afstellen hoor. Zo’n ontsteking kun je eigenlijk ook alleen maar goed met zo’n lamp afstellen.
Zoek afstelpunten, zoals Cor al zei, streepjes of iets dergelijks. Zo gepiept.
Zelf woon ik in Middelburg.

Hoi Alfons, ik woon in Lewedorp. Maar kan gemakkelijk naar Middelburg komen. Dat zou super zijn als je dat kan doen.

Oh, das niet zover weg. Ja, misschien makkelijk om naar mij toe te komen, want hier heb ik mijn spulletjes om het te doen. Misschien heb je afstelgegevens. De tijdstippen variëren van 18 graden voor bdp tot 24 graden voor bdp. Dat is afhankelijk hoe oud de Vespa is. Ik vermoed 18 graden omdat hij niet heel oud is en een electronische ontsteking op zit.
Zaterdag kan het wel.

Kijk waar ons Nieuwe B O L U Z forum toe in staat is .

Dat is een mooi bericht, en zo komt de dienstverlening opgang :laughing:

Super Alfons dat je de helpendehand bied aan Lucas om de ontsteking van de Vespa goed af te stellen :smiley:

Super, hoe laat zal ik dan bij jou zijn en wat is jouw adres?

Je hebt een PBtje.:grinning:

Ja hier word ik dan vrolijk van…
Wat mij betreft staat je vraag precies in de juiste categorie.

Maar Cor heeft ook wel gelijk.

Het mooiste zijnzijn als je van de “operatie” bij Alfons wat fotos maakt dan kun je dat weer mooi toevoegen aan het Vespa topic. Dan staat alles perfect op zn plek.
Dit als mooie hulpvraag en de rest als vervolg op je mooie Vespa topic :sunglasses::+1:

Inderdaad zo bieden we elkaar de helpende hand en komt er meer leven in de brouwerij(Forum2.0) Succes Alfons en Lucas.
Dat wordt vervoeren denk ik, want rijden gaat hem niet lukken schat ik in op dit moment.

Lucas is geweest, had bolussen mee, lekker, en zal wel verslag leggen, wat we gedaan hebben.

Kijk dat is nog eens mooi toch!

Het vervolg staat in de categorie Techniek en Projecten.
Vespa PK50 met nieuwe ontsteking (vervolg)

Gezien :smiley::+1:

1 Like