Verslag BOLUZ beurs 2025 De Stenge Heinkenszand

Hieronder verslag(en) van de BOLUZ beurs gehouden op 15 maart 2025 in de Stenge te Heinkenszand.

ik ben met 2 lege kratjes thuis gekomen.
niet de wereld voor mijn spulletjes gevraagt. en hoop dat de koper er leuke dingen mee gaat doen.
veel gelult vandaag, mensen gesproken waarvan ik een half uur later pas weer wist wie het ook al weer was :rofl:.

ik heb een leuke dag gehad in ieder geval!

Stonden wel Boluz banners bij de ingang van het parkeerterrein Carl

Het was een goed georganiseerde beurs, met voor ieder wat wils :wink:
Veel bezoekers, veel standhouders, zelfs een demo boren slijpen en kabels vertinnen :grin:

Ik zou zeggen op naar de volgende beurs in Heinkenszand :sunglasses:

Zeker Carl. Alle lof voor Sjacco Vermeulen, het meesterbrein achter deze beurs.

Ook ik vond het een aangename dag niet veel verkocht ,en natuurlijk ook weer wat gekocht WAT eigenlijk NIET de bedoeling was .
Maar goed het ging om Simson spul ,kocht een swalbe motorblok en een doos vol met Simson benzine kranen en nog wat carburateurs met nieuwe onderdelen daar voor , ook div losse sproeiers , een nieuw 16 tds voortandwiel ook nog een ori cil kopje en wat stickers ook van Simson .
Peter Stichter vertelde dat hij nog meer handel van Simson had .
Dus ik ben weer gewoon zeer blij .

Ja t was een lekker druk bezochte beurs met weer van alles wat. Van complete brommers tot losse sproeiers, spaken & nippels en noem maar op.
Zelf ook nog wat leuke kleine dingen gevonden waar ik wel weer gemak van ga hebben.
En een leuke demo van Joop van der Have gehad, waarvoor nogmaals dank Joop :wink:

Helaas Jan van der Maas mis gelopen, Hij zocht mij en ik hem en vermoedelijk hebben we te zelfde rondje achter elkaar aan gelopen. Maar ik weet je te vinden Jan dus dat komt goed. :smiley:

Was leuk om te doen Frank, gezellig en heel veel aanspraak!

Ja veel gebabbeld ,en bekende mensen gezien .
3 bekende clubleden van het Zundapp forum ,deze jongens hebben ook een keer met de Nisse rit meegereden komen van Haarlem en omstreken ,toch leuk als je die jongens live spreekt .

Maandag eens even gekeken wat ik had gekocht ,vooral het motor blok was ik benieuwd naar een Simson Swalbe blok 3 voet versnelling .
Heb het gekocht als SLOOP blok .
Ook het doosje van Peter eens op zijn kop gezet allemaal Simson spul ,waar ook nog nieuwe dingen bij zaten.

Lekkere spulletjes Cor!

Daar heb je dan weer n mooie koop aan Cor :smiley::sunglasses::+1:

Ja zeker ik moet zeggen erg blij mee ,.ook nadat ik de tank dop gepoetst had ,natuurlijk eerst gepast op 1 van de Simsons .

Ja dan het blokje ,dat was wel een dingetje .
Een ander had dit direct bij de oud ijzer boer ingeleverd .
Het zag er aan de buiten kant redelijk uit ,maar even op zijn kop gezet en er kwam nog al wat roest uit .

Ik ben benieuwd wat je daar mee gaat doen Cor… ik heb zo’n zelfde geval onder de Aprillia hangen die nog ergens onder een kleed staat. Sterker nog als je die op zn kop houdt dan loopt er mss nog wel water uit. Toen ik de eerste keer olie aftapte kwam er eerst 750 ml water uit… toen nog een halve pot drab (mix van water en olie). Daarna heb ik er eerst maar eens een flinke portie diesel ingegooid toen het blok eenmaal los was, afgetapt en nog wat verse diesel er in. Dat in de hoop dat ik tzt als ik aan de Appie ga werken dat het blokje nog steeds los is en hopelijk niet zo erg verroest als wat jij hier laat zien. Maar intussen via onze Ben ook een reserveblokje op de plank met een extra versnelling want dat is een 6 bak, en wat er origineel onder zit is een 5 bak. Daar komt tzt nog een topic van.

Ja, dat wordt een echte restauratie van het blok. Maar dat hoef ik jou niet te zeggen Cor. Hopen dat de tandwielen binnenin er beter uit zien. Veel succes ermee.

Ja, versnellingsbak is inderdaad een hekel punt Alfons. Maar daar zit meestal toch nog wel olie in en is minder gevoelig voor inwateren. Een krukassetje plus lagers is meestal niet zo spannend.

Rest van het blok is NIEUW ,en valt dus helemaal niet tegen .

1 like

Dat valt helemaal niet tegen…
Misschien kun je er beter een apart techniek/project topic van maken Cor… Leuk om te volgen :sunglasses: :heart_eyes:

De pakking deed nog goed werk