Ik zocht al een tijdje een grote steek sleutel maat 41 en of 46 forse maat natuurlijk ,nergens die sleutels .
Zie ik op de beurs in Koewacht een steek /ring sleutel maat maat 34 van Falcon top merk natuurlijk .
dacht daar ga ik maat 41 van maken ,voor die 3 euro !!
Kom ik thuis laat die aan de buurman zien en zeg ga daar maat 41 van maken ,zegt hij wacht even duikt zijn schuur in en geeft mij een steeksleutel 41 in mijn hand .
Toen maar van de 34 steek /ring een maat 46 gemaakt .
Kijk nog even op de side van Facon ,de ring/steek sleutel die op de beurs gekocht heb voor 3 euro ,die kost op die side 48,83 wat een prijs voor zo n sleutel .
En ik zet er zo maar de slijpschijf in .
Dit is eigenlijk geen gereedschap, maar wel heb ik er gemak van
Een onderstel van een ziekenhuisbed omgebouwd tot heftafel, zo kan je wel op hoogte werken
Het is een elektrisch hefsysteem.
Wel ga ik nog iets verzinnen om de bekabeling fatsoenlijk op te hangen, nu ligt dat telkens op de grond en als je dan gaat rijden liggen deze in de weg
Je mag dit stuk hout toch niet in de kachel stoken ee, dus dan mooi hulpstukje voor je vliegwiel te ontroesten. Heb je het met slotbout of zo vastgezet dat je hem rond kan draaien. Dat zie ik niet zo snel Carl.
Wat zijn je maten van je werkblad van je heftafel Carl, dan heb ik voor mijn prototype een indicatie voor ombouw staopstoel naar heftafel of een eigen ontwerp heftafel met gebruik maken van de hefmotor van de stoel.
Hoe het met de plank en het vliegwiel zit dat leg ik nog een keer uit
Wat betreft de afmetingen van het blad van mijn heftafel, ik heb het net even opgemeten.
Lengte 1.70 meter en breedte 65 centimeter
Deze afmeting heb je echt wel nodig wil je er een brommer opzetten om er aan te werken.
Ook is de breedte handig om er gereedschap uit je handen te leggen als ja aan het sleutelen bent
Ja Alfons,
Nu lag alles er nog gewoon los op maar het is wel de bedoeling om het scharnierend te maken.
enige nadeel is dat als je hem niet gebruikt neemt ie op die manier wat meer ruimte in hoewel ik daar ook wel ideëen voor heb om dat te omzeilen. Bijvoorbeeld door scharnieren te gebruiken en dan met lange bouten door het houten bovenblad en die met vleugelmoeren vast te zetten. Dan is het blad ook weer makkelijk en snel lost te maken.
Wel moet ik, zoals Jan in een berichtje voorstelde, een borging maken zodat het blad niet kan kantelen als er eenmaal een brommer op staat. Maar ook dat lijkt me simpel op te lossen met een borgpennetje