Dit is een project dat al vele jaren in dozen ligt, waar ik um vandaan heb en wanneer weet ik momenteel ook niet 
Mischien kan ik dat nog wel traceren in mijn verzamelde documentatie 
Het zwanehals frame plus achterbrug had ik al eerder aangepakt en in de grondverf.
Waar ik toen op vast gelopen ben is de standaard waar geen beweging in te krijgen was, enkele weken terug had ik die al in gespoten met WD 40, maar helaas dat lukte toen niet om um los te krijgen 
Deze week was Frank hier en toen hebben we er samen nog even naar gekeken en jawel er kwam beweging in 
Hierbij een foto van het zwanehalsframe met achterbrug wat al behandeld was en de roestige standaard
Het staat hier losjes in elkaar
Deze solex heeft een netjes ingeslagen zes cijferig framenummer en het bouwjaar is van circa 1955 / 1956 / 1957 
Hoever en of de Solex compleet is daar ga ik nog achterkomen 
De standaard is inmiddels ook aangepakt en is nu ook behandeld tegen roest 
Nu ga ik verder zoeken naar de juiste onderdelen, als het goed is ligt dit bij elkaar in een doos 
Netjes geworden Carl, blijvend beschermd tegen roest? Heb je nog gestraald?
Er stond een aanbieding op forum om kleine dingen te stralen dacht ik gelezen te hebben. Je ziet soms zien 2 paar ogen meer dan 1 om je probleem op te lossen.
Dan zat er zeker geen speling op met al die roest.
Vanmiddag even gekeken naar de kratten waarin de restanten van zwanehals liggen
Er zit behoorlijk veel werk aan, het is heel veel roest, maar wat wil je met de leeftijd van circa 70 jaar

Hoever ik er mee zal komen is ook mij nog een raadsel, de velgen/wielen ben ik nog niet tegen gekomen

70 jaar ,.is dan van mijn bouwjaar ja wel wat roestig maar wel op te knappen .
Heb je dan nog niet alles opgeruimd Carl, dan moet je toch nog ergens iets hebben liggen in een hoekje.
Ik begreep dat je zelf een straalkast(je) hebt uit vorige berichten, dan wist ik het wel, zeker voor het grove werk. Met welk materiaal grit jij? Ik heb wel een pistool maar (nog) geen spul om te doen.
Ik heb inderdaad een straalkastje staan en daarin gebruik ik Straalgrit speedblast zakken van 25 kilo.
Het volgende grit wat ik aan ga schaffen zijn glasparels, dat geeft naar mijn idee een beter resultaat 
Met een borstel in een boormachine kwamen roest en verf resten er best goed vanaf, vandaar dat ik het tot nu toe zo gedaan heb 
1 like
Begreep dat je redelijk zware compressor nodig hebt ervoor. Ik zal je onthouden als ik een speciaal klusje heb. 
Nou Carl dat wordt nog een fikse uitdaging als ik dat zo zie.
Maar een beetje gelijk aan sommige van mijn Sparta projecten… 
Dit is de begagedrager na het ontroesten en inmiddels behandeld.
Er zag geen verf of coating meer op 
Toch niet buiten gespoten ee Carl? Of buiten laten drogen.
Gewoon buiten gespoten en lekker in het zonnetje 
Als je goed op de foto kijkt is het gras in de schaduw nog bevroren, en het was toen al 15.30 uur 's middags 
1 like
Daarom dacht ik binnen spuiten even afdekken en dan naar buiten. Maar nee hoor die Carl durft met deze temperatuur buiten spuiten dan zie je niets op gras met nog wit van de vorst en zonnetje op achtergrond.
Dat als ik iets spuit met deze temperatuur verwarm ik de verf iets werkt goed ,.en de te spuiten spullen op kamer temperatuur .