Simson Schwalbe KR 51 /1 k

Had je die toevallig liggen Cor, of kan je die bij jou in de buurt zo ergens halen?

Deze had ik staan Joop ik denk dat deze van Andre komt ,ben er altijd blij mee dat ik zo iets heb liggen of staan om er iets van te maken .
Bijna alles wat ik voor de Simson schwalbe nodig had lag bij mij op voorraad dit omdat de Simson Habicht een zelfde motor heeft ,Het enige wat ik nodig had was benzine slang ,trilrubbers voor het kenteken en erg lange schroeven voor het monteren van de koelkappen ,en dat bij elkaar was dan weer 19, 11 euro .
Heb ook nog een nieuwe voor rem kabel gemaakt en een nieuwe binnen band er in gezet ook die had ik nog liggen de bin was de laatste die ik had .
Gister bij een garage verkoop 3 andere bin. banden en een buiten band gekocht .

.

Is inderdaad lekker om een en ander te hebben liggen, dan ligt je karwei niet stil omdat je nergens achteraan hoeft. Scheelt tijd en euro’s

En als ik het niet heb dan probeer ik een alternatief of produceer het zelf zie buddy slot .

Buddy slot ook weer opgelost ,werkt goed .

Vandaag nog een stukje gereden op de Simson wat slingert het voor wiel ,reed over de nieuw geasfalteerde Klevenkerse weg en dan merk je dat goed ,morgen er uit en opnieuw spaken ,en poetsen .

lekker bezig Cor gaat veel tijd in zitten , word weer een nette simson

Ja heel veel tijd steek je er in Maandag 2 uur over een klein boutje van de accu kast maar is gelukt .

Deze morgen weer op tijd in mijn schuurtje, kijken waar de spaken lagen kon ze 1 2 3 niet vinden maar ik had ze gebruikt voor de brede schouder velgen .
Dus ik moet nieuwe bestellen ,gelukkig is mijn bestelling nog niet weg .

Ja zoveel kosten de spaken in Duitsland,. een set R V S kost 25,00 euro .

Gister het voet werk opgeknapt en vandaag er weer op gezet ,.het verschil is zichtbaar .

1 Like

Zijn dat 2 assen onder elkaar?
Kick as en schakelas.

HAK/Teen schakelen.Das fijn!

Nee op 1 as net als bij Zundapp ,misschien niet zo goed te zien ,de versnelling as gaat een beetje om een hoekje .

Nou Mielko daar moest ik toch wel een beetje aan wenen hoor…
Maar je schoenen blijven mooi schoon als je met de hak bezig bent .

Het werkt perfect, ik heb het bij de Yamaha FS1 ook :wink:

Vandaag donderdag ander achter wiel in de KR gezet ,wel eerst een band opgelegd dit is de chrome wat bredere velgen set het voorwiel wordt met schijfrem maar moet eerst nog wat vogelen om het wiel mooi in het midden te krijgen ,en dan de adaptor maken voor de klauw ,deze wielen had ik ook nog staan ,ook nog het set van de Simson S53 waar nu 18 inh velgen in zitten deze hadden ook gekund en dan had ik ook nog staan de brede schouder velgen maar die zijn voor de Simson S 51 .
De wielen van de K R doe ik als ik stil val deze winter .

mocht t geen blijvertje worden :wink: k blijf t een super leuk model vinden en blijf rustig rondkijken.

is dit een beetje formaat zundapp of zijn ze groter?

k zit een beetje met t probleem van geen achterom hebben.

wel een super leuk project!

Hij is niet langer dan Zundapp of Kreidler Peter maar wel wat breder en dat gaat wat moeilijker door de schuurdeur .
En hij neemt wat meer ruimte in beslag .

Morgen komt de km teller aan bod ,alles is aanwezig maar draait niet .
Heb aan de kabel gedraaid maar zit vast .

Vandaag Vrijdag de km teller aangepakt dat viel tegen stond totaal vast 5 keer imal er in kreeg er geen beweging in met een sate stokje ,na de kabel soepel gemaakt te hebben die er op gezet en zowaar hij draaide met de accu boor ,toen de rand maar eens gepoetst ,knapte aardig op .
Als je de koplamp er uit haalt dan kom je ook nog wat tegen .
De meenemer van het tand wiel was afgebroken dit is een meenemer die de km teller klok laat werken ,weer maar zo n ding nagemaakt van een grote carrosserie ring iets zwaardere uitvoering .
Maar het geheel werkt weer .

Na de ontsteking van de rode S51 gemaakt te hebben begonnen met het achter wiel van de Simson KR ,na het doorslijpen van de spaken die bleven gewoon op dezelfde positie staan zo ze doorgeslepen waren zo vast gerot .
Dan 1 ronde brillo en dan zie je het opknappen .