Simson met 3 versnellingen ,.met Minarelli cil. en kop ,.zundapp carburateur en zundapp uitlaat
Vandaag heel mooi weer om een blokje te wisselen De S 53 waar de Minarelli cil op staat het 3 versnelling blokje gewisseld na zo n 1400 test km s voor de gereviseerde 4 versnelling die er onder hoort ,ook weer de km teller aangesloten zodat de km stand wordt bijgehouden .
Blok wissel 1,5 uur carburateur afstellen 2,5 uur ,dit viel erg tegen ,maar het rijd weer ,stukje gereden de cil werd erg warm squish 0,8 verhoogd naar 1,0 moet nog testen ,ook de versnelling wat bij gesteld van 1 naar 2 ging div keren mis dus bijgesteld .
Dus deze dag is ook weer voorbij .
Zo ben je wel weer op de straat Cor ![]()
Ja mooi weer ,verzet veel werk met dit mooie weer is natuurlijk veel beter dan regen .
Die staat er weer keurig bij zo… knap stukkie werk weer Cor ![]()
![]()
Vandaag de Simson 53 met het revisie 4 blok wat in gereden ,tjongejongen wat loopt dat soepel .
68 km s gemaakt deze morgen ,jammer dat die van Jan er mee stopte maar zijn dochter is hem komen halen .
Samen met alfons de kreidler opgehaald
Alfons nogmaLs mijndank
Mooi dat die weer thuis staat ,. en dan aan de slag wat er aan schort .
Graag gedaan Jan. EHBP ![]()
Geweldig hoor, om mekaar zo te kunnen helpen ![]()
Daar is nu eenmaal de EHBP voor ![]()
Wissel set aan het spuiten voor de S 53 ,deze tank en zijkappen waren bij de aankoop van de Simson uit Tiel ,het land van flipje Tiel .
Had de deur even dicht moeten doen waren de kleuren van de tank beter geweest .
Ga deze foto s nog een keer wisselen .
Ook leuk dat appeltjes groen ![]()
Ziet er weer heel anders uit zo in t groen ![]()
![]()
![]()
Een kikker! Leuk hoor.
Dit is kawa groen ,ook wel gelp -grun- geel- groen in Duitsland genoemd maar het is gewoon Ral 6018.
Vandaag de groene tank set er op gezet ,.ik vind het leuk staan .
Lijkt wel een andere brommer
Ook gelijk de buddy gewisseld ,deze spullen zaten bij de aankoop van het bouw pakket S 53 uit Tiel .
Knap werk Cor, heb je dat gespoten?
Want dat lijkt me eigenlijk gewone hoogglans lak ![]()
![]()
voor schilderwerk
Tank is gespoten met een knikker bus slechte onder grond is iets geribbeld ,.deksel zijn gerold met lak die ik nog had staan van een Kreidler project
Dat groen staat echt goed, vind ik. Veel leuker dan dat rood.