Ik ben nu even zoekende… je schrijft dat je een nieuwe uitlaat en een oliekeerring hebt besteld… Maar waarom een nieuwe uitlaat? En je zou volgens mij een pakkingring moeten hebben en geen oliekeerring. Tenzij je intussen het motorblok hebt opengehaald maar dat hoop ik niet.
Nee de uitlaat miste 1 pijp en was behoorlijk aangetast door olie lek al langer denk ik. Omdat ik geen verstand heb van brommers heb ik maar een nieuwe besteld dan is dat maar gewoon goed nu.
Olie lekte uit de aftapschroef van de motor en daar zat zwarte dikke olie op de veer.
Aangezien er oude olie klonters in het motor zit wil ik uitzoeken hoe dat er uit te krijgen en nieuwe olie erin.
Tips zijn zeer welkom!
Het beste is denk ik eerst een spoel olie.
Even goed gebruiksvoorschrift lezen, spoelen, aftappen, nieuwe olie er in en klaar. Vraag is even, heeft het motortje lang stilgestaan? Het kan dat dan keerkringen in het blok uitgehard zijn, zeker als er weinig of geen olie meer in zat.
Bedankt frank ik vraag het na aan de verkoper.
Zorg wel dat het motortje warm is als je aftapt wil je alles in 1 keer aan rotzooi er uit halen moet je er een halve liter diesel bij doe even met het spul laten draaien en dan aftappen .
Blok een beetje scheef naar de aftap plug en goed laten uitlopen ,een nachtje scheef staan is het beste .
Dankjewel er werd ook al 98 geadviseerd.
Morgen komen mijn onderdelen en gereedschap binnen dan ga ik los er op.
Eric
Heel chique gereedschaps karretje Eric…. Dat wordt sleutelen met witte handschoenen ![]()
![]()
![]()
Ik hoop wel dat die erin zitten dan want ik heb geen witte handschoenen ha ha.
Het was helaas hard nodig ik had zeer oud gereedschap van mijn opa.
Dat is zeker geen halve maatregel Eric ![]()
Soms moet je gewoon doorpakken en dat heb je nu ook gedaan ![]()
Er zijn best veel gereedschapskarren tekoop tegenwoordig
Dankjewel
Mijn over buurman werkt in de bouw die heeft mij geadviseerd, makkelijk toch.
Mooie kar, neem aan dat hij gevuld is en met goed gereedschap, maar niet voor een bouwvakker hoop ik voor je maar om te sleutelen. ![]()
Succes met de Puch en inderdaad even 500cc diesel halen en er in stoppen en voorzichtig even laten draaien zoals Cor ook aangeeft.
Juist alles om te sleutelen
Mooie kar ,.ik heb er geen ruimte voor .
Ik heb een kast hangen met het gereedschap wat ik veel gebruik .
Mijn gereedschap lag in een bak op zolder, nu niet meer.
Ben benieuwd wat er nog uit het motorblok spoelt Eric… het zou wel ns goed kunnen zijn om de olie en rommel die er uit spoelt eens gied te bekijken om te zien of er ook metaaldeeltjes inzittten. Hopelijk niet maar je kan het maar weten… ![]()
![]()
Nou ik krijg het wel voor mijn kiezen, ik wilde alleen maar rijden, ha ha.
Eerst even alles goed bekijken en daarna is het genieten tijdens het rijden ![]()
Ja dat hoop ik wel.
Metaal deeltjes kun je vinden op de aftap dop als deze een magneet bevat .