Puch MV50 1967

Hier een project topic voor de Puch MV50 uit 1967

Moooi we zien dit graag en met wat foto s van de Puch

Ik heb er vanmorgen zo’n 10 km mee gereden, helaas loopt hij niet stationair en stroomt er olie uit, ik vermoed een oude pakking. Ben aan het appen met de leverancier. Ik heb er zelf geen verstand van helaas.

Het is een mooie Puch :sunglasses: Eric

Het probleem van stationair draaien is een kwestie van afstellen :wink:

Het probleem van olie lekkage is helaas een groter probleem, hiervoor zal er meer werk bij komen kijken, maar ook dat is wel weer op te lossen :wink:

1 Like

Dankjewel ja het olie probleem is een pakking denk ik.
Dat afstellen komt later wel.

Maar om de pakking te plaatsen denk ik dat het blok uit elkaar moet :cold_sweat:

2 Likes

Het vermoeden is een bout met koper pakking

Dat zou mooi zijn als dat het daar mee opgelost kan worden.
Het bespaard je een hoop tijd en moeite :wink:

Als je weet welke maat het moet zijn dan kan je er opzoek naar een koperenring, ik wil gerust morgen even kijken wat ik in mijn voorraadje heb :wink:

1 Like

Let wel als je gaat rijden dat je olie peil goed staat .

1 Like

Het kan heel goed zo iets simpels zijn als die pakkingring. Hoewel veelal voorgeschreven wordt deze te vernieuwen als de bout los geweest is wordt dit vaak niet gedaan en dan kan dit het gevolg zijn. Maar verstandig is om een goed te kijken bij n draaiende warme motor of je n olie lekspoor kunt zien. Dat vertelt / verklaart soms al n hoop.

1 Like

Ik probeer nu de uitlaat eraf te halen om beter zicht te krijgen, met de bout verwijderd komt er geen olie uit.

De olie zal wel lager liggen

Is het een platte ring of een bolle ring, ik kan het namelijk niet goed zien zo op de foto

Platte ring maar wel behoorlijk ingedrukt

En als ik de veer eens goed bekijk dannzitbdaar ook best wat vieze drab aan. En als er geen olie uitkomt als de bout er uit is dan zou het zomaar kunnen zijn dat er geen olie meer in zit… of heel weinig

1 Like

Hi Frank dat vondt ik ook al, ik heb nu de uitlaat eraf en deze heeft best veel olie resten. Al vlieg ik blind ik heb totaal geen idee wat ik aan het doen ben. Maar vuile olie herken ik wel.

Schoon en gelijk nieuwe uitlaat besteld, bij de pakking en olie. Zo snel mogelijk weer rijden. En dan genieten.

1 Like

Ik wilde net vragen welke maat koperenring je nodig hebt, dan kan ik even kijken wat ik heb.

Maar ik zie dat je de bestelling al gedaan hebt :wink:

1 Like

Ik hoop dat ik het goede heb besteld bij rinky toys er staat oliekeering set puch mv 50 2/3 voet.

Dan komt het vast goed, mocht je verder vragen hebben dan kun je ze hier gewoon stellen hé, er is kennis genoeg op het gebied van brommers :wink:
Het belangrijkste is dat jij lekker kan gaan rijden op de Puch mv 50 :wink:

1 Like