Mijn 2e puch maxi gebouwd naar eigen smaak en oog voor detail.
Met een topsnelheid van 100+ doet hij menig mens verrassen.
Met een topsnelheid van 100+ doet hij menig mens verrassen.
Leuk ding .
En je verast mij met de snelheid ,.G P S ??
Mooi ding. Waw 100, niet gek.
Yess topsnelheid gps 108km/u
Wie heeft hem getuned? Want dit gaat echt hard.
Kun je wat meer over je setup schrijven.
mooi man, super ![]()
Ik heb 2 jaar geleden een warmloper gehad.
Gelukkig was de cilinder nog goed.
Maar nadat dit gebeurde had ik een… nu is het toch al kapot dan kan ik er net zo goed alles uit halen.
Destijds zat er ook een HGS uitlaat onder waar ik echt het vermogen niet mee haalde.
Dus ik ben zelf aan de gang gegaan.
De zuiger heb ik aangepast voor het membraam.
De poorten van de cilinder heb ik zelf netjes gemaakt. (De timing is prima)
De squish is van 1.0mm naar 0.70 gegaan.
BMP 8 kleps membraam
Maxwell 60cc cilinder
Volronde krukas.
20mm mikuni carberateur.
HGS uitlaat
En tot slot een kokusan ontsteking.
Qua koppeling zit er een 5 plaats koppeling in dus niet echt iets speciaals. Maar hij houd het prima als ik boven de 6000 tpm kom.
Koppel in de lage toeren is oke. Rijd goed weg en rijd rustig. Maar richting de 6000 toeren begint dat wel anders te worden…
Het lijkt wel een racemonster met die snelheid. De specificaties zeggen mij niet veel, maar de kenners wel. Je durft wel zulke snelheden en dan die kleine wielen met kleine remnaaf.
Mooie setup. De HGS uitlaat is idd voor hoge toerentallen. Prima keuzes. Mooi hoor. Ben best benieuwd hoe hij in het echt klinkt. Misschien een keertje bij een toerrit van Boluz.
(waar ik zelf bang voor ben is die kleine squish, maar als je voor het uiterste ga moet dat)
Mooi stukje knutselwerk. Ik heb er te weinig kennis van maar t klinkt in elk geval alsof je heel goed weet waar je het over hebt. Ik moet wel zeggen dat dit soort snelheden niet echt lekker combineert met het rustige rit karakter van de Boluz ritten.maar goed dat ie hard kan rijden betekent niet dat je dat tijdens zo n rit ook moet doen… ![]()
Hopelijk wel op motorfiets kenteken anders dekt de verzekering niets als het fout gaat
Het blijft een brommer. Ik gebruik de puch eigenlijk niet omdat deze vanwege deze snelheid te veel verbruikt.
Dus eens langs de dijk vlammen is leuk. Maar een rit mee rijden is een dure dag
Het is een machtig apparaat! Het is inderdaad berekenen hoe of wat. Maar altijd het koppie erbij houden!
Alfons mijn excuses😅 dit is de setup van mijn kreidler.
De foto van mijn kreidler kreeg ik te zien maar het gaat om de puch…
Deze heeft een athena AJH 70cc
19.5 mm dellorto
Squish van 0.55
Homoet p6 psr uitlaat
Verstevigde koppeling
Rito volronde krukas
Kokusan ontsteking.
Hoewel het koppeling en vermogens karakter ook pas bij de 6k tpm gaat leven. Dus dat klopt wel met bovenstaand bericht.
Maaaaaar nog steeds heb ik het zelf gedaan… ook omdat hier bij geldt… kapot was het al dus we gaan er nu voor ook. (Zat athena klein membraam op die echt compleet vast liep).
Nogmaals excuus .
Lekker bezig met de brommers .we zien je een keer bij een rit en dan praten we verder .
Zo, ook mooi. Je houd dus van een beetje oppeppen dus. Ja deze setup heeft een sterkere koppeling nodig anders slipt hij zo door bij optrekken. Succes en drive safety.
Hier de zelfde vraag als van je Kreidler, graag nog een 2e foto plaatsen in de showroom. Als t niet lukt horen we je wel.
Ook hier even gekopieerd en geplakt voor je in de openings post.
Overigens zou je dat ook zelf kunnen doen door in de openings post te klikken op de 3 stipjes onderaan je eerste bericht. Dan komt er een potloodje in zicht. Klik daarop en dan kun je het bericht , aanpassen/aanvullen en daar dus ook de extra foto invoegen. ![]()
Fantastisch! Duidelijk… super🙏🏻 ik zal er met aankomende post rekening mee houden!
Geen probleem, t is even wennen allemaal en we zijn er om te helpen ![]()
![]()
En als moderators proberen we de boel overzichtelijk te houden voor iedereen.
Het is mooi te zien dat je lekker bezig bent op het forum met mooie projecten