Project ZUNDAPP 441-01 Liste 0 / C50 SUPER

Hierbij heropen ik een project Zundapp 441-01 waar ik al eerder aan begonnen ben en de belangrijkste punten herschrijf ik hier en haal ik van de oude boluz site :wink:

Op zondag 25 april 2021 heb ik dit project opgehaald in Zaltbommel :smile:

De Zundapp heeft een goed leesbaar framenummer en het bouwjaar is 1970 en heeft geen kenteken.
De Zundapp is 13 mei 2007 vanuit Duitsland naar Nederland gehaald en is daarna in en schuurtje beland en niet meer naar omgekeken.
Wel had de eigenaar wat reserve onderdelen bij elkaar gespaard en die zitten er nu bij :smile:

Het is inmiddels al een behoorlijk project geworden, slechte en slijtage onderdelen worden vervangen, we gaan het wel zien wat het uiteindelijk wordt :wink:

Zoals hierboven op de foto heb ik um gekocht :sweat_smile:

1 Like

Maandag 26 april 2021 een start gemaakt met de demontage van de Zundapp 441-01 :wink:

Gewoon lekker op gemak bezig geweest, om niets te forceren en kapot te draaien, en dat is allemaal goed gegaan :smiley:
Na het demonteren heb ik alles ontvet en goed schoongemaakt en gesorteerd in dozen :wink:

Zondag 8 mei 2021 verder gegaan met schoonmaken en een begin gemaakt met de donor koplamp die blauw was, ( is op de eerste foto in het topic te zien )

Eerst nog wat beter ontvet, daarna helemaal geschuurd en geplamuurd en een paar keer in de spuitplamuur gezet :smiley:

Hierboven de foto van de koplamp na het schuren en plamuren :wink:

Op 24 mei 2021 tijdens de pinksterdagen met regenachtig weer ben ik verder gegaan met schuren en plamuren van het achter spatboard en het voor spatboard :wink:
Aan beiden zat best veel werk om deze weer netjes te krijgen, maar ik ben tevreden met de eerste resultaten :smiley:

Hierboven de foto’s van het voor en achter spatboard en ook de koplamp :wink:

Daar heb je nog even werk aan ,.maar dat heet hobby .

Peter de Bruine heeft zo n zelfde model ,heeft die van Rens uit Vlissingen gekocht ook een B O L U Z lid .

In de zomer heeft het wat op n laag pitje gestaan met het project omdat er wat andere dingen tussendoor kwamen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:
Maar eind september nog wat pogingen gedaan om een achterbrug lager los te maken :sweat_smile:

Op donderdag 7 oktober 2021 's avonds nog wat onderdelen schoon en roestvrij gemaakt

Op vrijdag 8 oktober 2021 heb ik nawerktijd de onderdelen in de primer gezet, en dan zie je direct weer resultaat :smiley:

Op zondag 21 november 2021 en de week ervoor volop aan het frame van de Zundapp 441-01 bezig geweest om alle oneffenheden weg te halen en de draadgaten schoon te maken waar dat nodig was :wink:

Wat is er dan mooier dan je het nog direct buiten in de primer kan zetten, en dat in november :upside_down_face:

Op zondag 30 januari 2022 heb ik de voorvork gedemonteerd en toen kan ik na het schoonmaken van de onderdelen tot de conclusie dat het schommelarmpje n scheur vertoonde waar ik niet echt vrolijk van geworden ben, zie foto hieronder :cry:

Na een hele zoektocht naar onderdelen was ik het helemaal zat en heb ik de Zundapp 441-01 met zeer uitgebreide foto’s op Marktplaats gezet, ik dacht toen, weg is weg :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:
Na een aantal biedingen en vreemde reacties voelde het niet goed en heb ik de advertentie verwijderd, omdat ik er al zoveel uren ingestoken had :sweat_smile:

Op woensdag 5 oktober 2022 kwam ik een site tegen met nummers van onderdelen die ik nodig had, ik heb deze direct besteld, plus daarbij nog boekje met onderdelennummers :ok_hand:

Inmiddels had ik nog en partijtje gekocht waarin het onderdeel 440-01.101 aanwezig was, dit heb ik op zondag 30 oktober 2023 ook maar direct geschuurd en in de primer gezet :wink:

Het volgende onderdeel doek ik nog steeds, het is onderdeelnummer 440-01-102, dat is nummer 8 van de foto

Leuke bezigheid vandaag Carl, regende het bij jullie? Dat je alle data nog wist naar boven te krijgen van je klussen, succes met de verdere opbouw ee.

Op zaterdag 9 september 2023 nadat Frank vd J mijn standaard eerder in de week opgelast had heb ik de standaard ontroest en in de primer en in de zwartelak gezet :grinning:

Mijn dank is groot Frank :smiley:

Ja zo knapt het toch weer op ,.eer van je werk .

Zondag 10 september 2023 zijn alle hieronder op de foto staande onderdelen netjes in bubbelfolie verpakt en naar mijn opslag gegaan :wink:, en er was nog niet bekend voor hoelang :sweat_smile:

Het hoofdframe en achterbrug staan nog thuis :wink:

Leuk dat je het project hebt overgezet van het oude naar het nieuwe forum…
Nu lekker verder gaan ermee en dit mooi afronden.
Ik vroeg me af kunnen we het ontbrekende onderdeel niet met de hand maken? Ok origineel is het alu gietwerk maar als tussenoplossing zou het ook uit staal gemaakt kunnen worden. Het lijkt me niet zo’n extreem moeilijk onderdeel om te maken :thinking::wink::sunglasses::ok_hand:

Carl heb je dit al gerepareerd. Anders dichtlassen en weer netjes maken. Ik ken wel een aluminium lasser voor je.

Geen oranje zundapp, die is klaar, dan dit project oppakken vanaf volgende week. Hele week de tijd, is die klaar voor je moet erken. :grinning:

Na ruim vier jaar zoeken kreeg ik deze week plotseling een bericht van iemand die mij waarschijnlijk er aan kon helpen.

De deal was snel gesloten, en vandaag door postnl bezorgd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kijk mooi dan kun je weer vooruit ,.lijkt wel sprekend op dat onderdeel van mij ,.zal wel net een ander num zijn .