Project Spartamatic TVA (3)

Ja t zijn net konijnen die Sparta’s…
Heb er er 1 voor je t weet heb je een heel nest :rofl: :joy:
Hoe dan ook er is er weer een bij gekomen zal nu echt wel de laatste zijn.
Er zal tzt eerst iets weg moeten gaan voor er weer wat bij kan.

Begonnen om een lekke achterband te fixen. Er zit nog best werk aan maar goed hij heeft vanmiddag wel zijn eerste rondje gedaan van ca 3 km gewoon om te zien of ie een beetje goed loopt. En ik moet zeggen los van de opstartproblemen… toen ie eenmaal liep ging ie best lekker. En op de GPS max 46 km en dat is wat mij betreft prima. Ik kwam er nog wel achter dat de tank van binnen flink roestig is dus dat is nog wel een uitdaging maar dat gaan we wel oplossen. en een extra benzinefilter kan dan ook geen kwaad denk ik.
Eerst even opgestart op het terras achter… aantrappen lukte niet dus aangeduwd…

Daarna een kentekenplaatje er op gezet, en klaar voor de eerste testrit…
Alleen toen wilde hij met geen mogelijkheid meer starten.
Van alles geprobeerd maar nee hoor…
De startkoppeling pakte niet goed en ook de lichtschakelaar die kapot is hing er een beetje losjes bij. Toen eerst de startkoppeling (die gecombineerd is met de décompresseur) beter afgesteld en de lichtschakelaar wat beter vast gezet voor zover dat ging. En waarempel 1x trappen en draaien. Nu weet ik nog niet wat de boosdoener was maar in elk geval kon ik op pad om n eerste ritje van pakweg 3 km te maken.

En eigenlijk liep ie best behoorlijk. Aangezien er geen Km teller op zit maar even geklokt op de GPS en daar haalde hij toch 46 km/h En dat is best netjes vond ik. Hoeft voor mij ook niet harder.
Maar goed er zit leven in. Volgens de verkoper is er ook een nieuwe cilinder en zuiger op gegaan dus ik zal in t begin sowieso rustig aan inrijden en met een beetje wisselende belasting. en ondertussen de hele boel eens rustig nalopen en wat dingen vervangen/vernieuwen. Ook de tandwielen moeten vervangen. De ketting is nieuw alleen de tandwielen zijn echt oud en versleten dus sowieso beter om er nog niet te veel mee te rijden.

Maar goed dat ze bij jou vermeerderen is een feit.
Ik zie er meer verschijnen dan weg gaan :laughing:

Wel leuk dat jij daar zo mee bezig bent, om de oudjes in ere te houden :wink:

1 Like

Origineel sparta plaatje schijnt super zeldzaam te zijn

1 Like

Ja dat klopt inderdaad.
Hetzelfde met het witte kunststof achterstuk op het spatbord.
Dat kunststof verouderd nog al dus die zijn vrijwel allemaal kapot of gescheurd (deze trouwens ook maar daar ga ik nog wel wat aan proberen te doen zodat ie in elk geval aan elkaar blijft zitten. Het gele plaatje voorop is nog netjes en best stevig dus dat zal nog wel een poosje mee gaan.

Gave brommer Frank, klinkt ook heel gezond!

Ja Joop,
Toen ie eenmaal draaide liep ie ook best lekker…
Maar zoals gezegd er moet nog wel t nodige aan gebeuren hoor maar de basis is leuk.
Het zijn vrij eenvoudige brommertjes maar ik vind ze daarom juist wel leuk.
En t zijn ongemerkt best aardige werkpaardjes want in de Sparta club zijn er die rijden er gewoon dagelijks op en dat al pak m beet 50 jaar.
Het leuke is er is nog een beetje betaalbaar aan te komen en ze rijden best lekker.
Van deze hebben w intussen ook zn “geboortekaartje” kunnen lichten en zo weet ik dat hij van 1969 is dus ook al weer bijna 56 jaar!
En toch nog lopen… dat zie ik het modernere spul nog niet zo snel doen…
Hoewel dat heeft natuurlijk alles te maken met hoe onderhoud je je brommer(s)

Mooi toch Frank en zodoende heb je aardig wat keuze om op te rijden komend seizoen!

Nou ja, t meeste spul is nog “werk in uitvoering” :rofl::rofl::joy:
Maar dat geeft niet er is ook wel een en ander dat wel rijdt :sunglasses::+1:

Kijk, zo’n fimpje is altijd leuk en begint gelijk te kriebelen om zelf te gaan rijden. Nog effe wachten want ik ben een koukleun.:grinning::grinning:

Ja t is zeker nog fris…
En afgelopen dagen is er weer lustig met zout gestrooid dus hou ik het spul nu ook wel even van de weg…

de sparta is om mee te rijden al heb ik wel mijn oude wielen terug gezet voor de winter maanden ik rij iedere dag op de kreispar zo,n 12km per dag de zundapps staan warm in de schuur

1 Like

Ja ik vond dat wel n hele leuke “hybride” moet ik zeggen…
Ik hoop m nog eens wat nader te kunnen bekijken :sunglasses::wink::smiley::+1:

En het baasje erbij hoor Andre. :grinning: :grinning:

Uiteraard!!

:upside_down_face:
:rofl: