Het is weer even wat rustiger geweest maar dat is altijd maar schijn denk ik dan.
Zo zou ik ook een nieuw project willen introduceren namelijk de Sparta SC50. Nu had ik er al een in onderdelen liggen maar de opbouw is dan toch lastig als je geen idee hebt hoe dat ding er oorspronkelijk uit moest zien anders dan van een plaatje.
Ja wat is er dan makkelijker dan er een te zoeken die in elk geval al in elkaar staat.

Dat is dus deze geworden.
Hier nog dik onder het stof en vuil…
Dus dan starten we maar met eerst wat schoonmaakwerk…
Motorschermen er af en een soppie er over en dan ziet het er al heel wat anders uit… Verrassend hoe die oude lak er nog onder vandaan komt.
Dan het tankje maar eens schoonmaken… en ook dat krijgt weer wat van zijn oude “Bling” terug… Het is inderdaad nog de originele oude lak en die is eigenlijk gewoon erg mooi… 
Ook het frame staat er nog erg netjes bij…
De bagagedrager heeft het meest te lijden gehad maar is verder nog stevig en goed van vorm. De lak is wel beschadigd door tassen die er aan gehangen hebben.
de voorvork en het voorspatbord voor de schoonmaak…
En hier na de schoonmaak…
Het uitlaatje voor een schoonmaakbeurtje met de bekende Dasty…
En zo er na, en dan heb ik m nog niet echt heel goed schoongemaakt en nog helemaal niet gepoetst…
Het zadel ziet er na een schoonmaakbeurt ook weer keurig uit…
En dat is dan het resultaat naar pakweg een uurtje soppen en een beetje poetsen… 
Ik ben er dan ook erg blij mee. Deze kan mooi als voorbeeld dienen voor een aantal van de projecten die ik heb liggen/staan want in basis zijn deze grotendeels hetzelfde opgebouwd. Daarbij heeft deze een kenteken en kan zo de weg op op zn nieuwe bandjes…
Hier een video fragmentje van de eerste opstart…
Het staat genoemd als SB50 maar het blijkt uit nadere studie van de Sparta archief dossiers toch een SC50 te zijn. De verschillen zijn minimaal en heeft voornamelijk te maken met het bouwjaar. deze is van 1965 intussen dus gewoon 60 jaar oud…
En ja het was bere koud dus ook een bere trui aan

Edit: 14-02-2025 Vandaag mijn eerste ritje gemaakt en dat was heel leuk, het ding gaat er vlot van door en rijdt 45 voor de wind en 40 met tegen wind uiteraard op de teller dus GPS gemeten zal dat wel iets minder zijn.
Dus dit is nu jou voorlopige laatste aanwinst Frank, leuk hoor hoe die erbij staat 
Tijd zal het leren Carl
maar in elk geval ben ik hier wel blij mee maar ja dat geldt ook voor de andere projecten. Het mooie is dat deze gewoon gelijk kan rijden en dat is weer leuk voor ritten.
Je werk van vandaag is echt beloond Frank, prachtig resultaat bereikt met je Walcherse project. De basis is zeker nog zeer god zo te zien. Misschien je bagagedrager een keertje bijwerken als je
echt tijd hebt.
Nou een paar kleine correcties Jan…
. Ik heb het topic vandaag geplaatst,
. De brommer is afgelopen dinsdag van eigenaar gewisseld en in dit geval niet op Walcheren maar op Goeree-Overflakkee
. En hij heeft zn eerste ruwe schoonmaakbeurtje op woensdag gehad…
Maar toen had ik geen tijd meer om dit topic aan te maken. Ik heb nog steeds problemen met mijn Windows laptop om fotos te plaatsen vanwege die HEIC bestandsformaten van de i-Phone. Ik ga in t vervolg mn fotos wel met mijn oude android toestel maken want dan heb ik gelijk JPEG’s en die kan mijn laptop wel makkelijk verwerken.
Ik moet nog ns nadenken over de bagagedrager want als ik hem opnieuw spuit wijkt het wellicht weer af van de oude lak en dan is de vraag wat is storender… oude beschadigde lak of strakke nieuwe lak die mss niet helemaal bij de oude past…

Oké frank, begrijp dat je deze week weer een extra aanwinst hebt binnen gehaald. Had ik even gemist, sorry.
Had je dat nog niet gezien Jan 
Bij Frank gaat het als de konijnen 
Ja ben ik inmiddels ook achter, zo is het C2, Sparta SC50 en nu misschien nog andere opslagruimte? Ben benieuwd of dat dit weekend al iets wordt, je weet het nooit hoor Carl. Zo even nix paar dagen en dan ineens extra Sparta’s.
Je krijgt keuze stres deze zomer als al het spul loopt .
Nou dat zal meevallen, zoveel lopen er nog niet 

Wat niet is kan komen hé Frank 
Kwestie van even organiseren en door pakken .Frank .
Je hebt een voorbeeld aan Cor, hij roept iets, gaat om oude brommer en maakt er een up to date exemplaar van in een mum van tijd, zie zijn S51 project. Motor draait al , nu de verdere opbouw en volgende week woensdag draait hij rondjes in het Parelplein 
Dat als je iets uit elkaar haalt even een foto je van maken .
Het is wel zo een Simson is een stuk anders is dan een zundapp of een Kreidler .
Ja klopt Cor. En ik vind het ook sltijd handig voor ik begin een schone werkplek te hebben zodat je alles wat je loshaslt overzichtelijk weg kunt leggen dankun je in omgekeerde volgorde weer monteren. 
maar vask is dat makkelijker gezegd dan gedaan
Geordend te werk gaan is naar mijn idee het beste, dus een schoon en opgeruimd werkplaats 
Maar sommige kunnen dat juist ook als het niet geordend is, dat vindt ik best bijzonder