Hier nog in de koffer bak auto
Op de vlag ,dat is een model S 51
Mooi dat je zo’n project oppakt Cor,
Op t eerste zicht voor menigeen een kofferbak vol “oud ijzer” en dat te zien veranderen in weer n mooie Simson ![]()
![]()
ik ben heel benieuwd
Vandaag het motor blok uit de blubber getrokken ,.daar zat nog al wat troep op [maar zo heb ik ze het liefst ] eerst het motor num maar eens gezocht ,het num van de carterdelen zijn num gelijk maar dat had ik al eerder gezien
Nu heb je wel weer een behoorlijk project in handen Cor ![]()
Hier kan je jou pensionada uurtjes wel in kwijt ![]()
Ik ben benieuwd wat je er van maken gaat, maar dat gaat de tijd leren ![]()
Is dit nu jou vijfde DDR project waar je aan begint, of jou vierde ![]()
Dit is het 3 e Simson project gebeuren ,.de 1e was de Simson S 53 van Jan van de Burght ,.2 e was de Simson Habicht en nu de 3 e is ook een model 53 ,maar omdat die nog geheel opgebouwd moet worden kan ik net zo goed er een 51 e model van maken ,.er zijn kleine details die zijn te veranderen /verbouwen .
Toch nog wat aan de S53 /51 gedaan ,
De buddy s schoon gemaakt de eene zat een scheur in de ander is gaaf ,die met de scheur geplakt daar heb ik nog een overtrek voor liggen.
Vandaag de overtrekken binnen ,.en gelijk gepast ,moest enkel de lengte opgeven er waren 3 afmetingen ,.heb goed gekozen ,zie foto s
Dat gaat er al weer goed uitzien Cor ![]()
Het begin is er ![]()
Ja Cor,
daar heb je al gelijk mooie stappen gemaakt.
Mooi hoe dat zadel is opgeknapt.
En je motorblok gaat er ook al heel anders uit zien, mooi dat de carter nummers nog gelijk zijn.
Was een werk maar is weer te gebruiken ,je moet je zelf er weer wel even voor zetten om zo n pijp schoon en toonbaar te maken .
Sommigen roepen waar begin je aan ,.maar ik vindt dit leuk .
De uitlaat is mooi opgeknapt, maar je heb geen foto van je handen? Die zagen er anders uit denk ik.
De buddyseats en de uitlaat zijn netjes geworden, deze leg je nu toch wel een binnen op een overige kamertje zeker ![]()
Handen blijven schoon door het dragen van handschoentjes .
en de uitlaat hang gewoon in de schuur ,klaar voor gebruik .
Met je eens Cor, ik heb zo ook intussen wat uitlaatjes van de Moby"s onder handen genomen en het is gewoon leuk als je zo’n bonk vette soms roestige troep met wat ellenbogen stoom toch weer toonbaar kunt maken. Het zijn simpele klussen (wel stevig aanpoten) maar ze geven veel voldoening… ![]()
Vandaag dinsdag ,na heel het weekeind en die week ervoor zoeken naar een goed adres voor de Simson onderdelen ,.nu besteld weet niet of het er deze week is met die drukte bij de pakjes bezorgers ,.moet uit Duitsland komen en uit Polen
Dinsdag ook een bestelling gedaan in Polen ,.vandaag zaterdag binnen mijn achterbrug ,een hele mooie moet ik zegen ,.normaal is die rond maar deze is vierkant .
Leuke aanwinst voor de 53 wat een 51 model moet worden .
Mooi dat je een speciale achterbrug gescoord hebt.
Jij besteld gewoon internationaal, leuk hoor ![]()
Ja inderdaad mooi dat dat dan ook nog zo snel binnen is ![]()
![]()
![]()