Project Jamathi

Heb je de carburateur al geplaatst op de Jamathi, en wat zijn de bevindingen :wink:

Ik heb net de weer en wind rit gereden en hij staat er nu op maar hij moet nog worden afgesteld en getest worden dit hoop ik morgen of maandag te kunnen doen.

Vandaag is het redelijk weer om een test ronde te doen, ik ben benieuwd naar het resultaat :wink:

Lars heeft gister de Weer en Wind rit gereden ,en denk dat die nog geen vorderingen heeft gemaakt met de Jamati Carl .

Als je 2 berichten terug leest staat de carburateur erop, alleen nog afstellen en testen staat er bij :wink:

(Daarop stelde ik mijn vraag, ik ben gewoon benieuwd of er verbetering is ten opzicht van de vorige carburateur)

Hoi allemal excuses dat ik zo lang niks heb laten horen er kwamen helaas een paar dingen tussen. Heb vandaag met de carburateur gereden en hij doet het. Per toeval ben ik zelf ook nog een SHA carburateur tegen gekomen en hij loopt weer netjes. Het enige probleem is alleen dat hij boven in soms een beetje hapert ik weet niet hoe ik dat nog beter kan afstellen.

Misschien een grotere sproeier proberen

Ja Lars dit kan de lucht schroef zijn staat deze 1,5 slagen uit ?
Lijkt het happeren op lucht tekort of te veel benzine als je aan de gas handel draait voel je dat .?

Als het blokje een beetje koud is en ik geef gas dan smoort hij een beetje en als hij warm is verdwijnt dat en in zijn hoge toeren lijkt het brandstof te zijn denk ik. De luchtschroef staat netjes op 1,5 ingesteld.

In de vorige carburateur zat een 58 mm sproeier en heb er nu een 57 inzitten om mee te beginnen dus misschien dat ik de 58 er dan maar terug in moet zetten

Kan iets uitmaken Lars ,maar zal niet zo veel zijn gezien het maar een klein maatje is .

Ja meteen een 60 erin. Arm rijden is niet echt slim, want je kunt er cilinderslijtage mee oplopen.
Tip: ga rijden, volgas 3 minuten lang, motor dan, tijdens rijden, uit zetten. Dan meteen de bougie eruit draaien en kijken naar de kleur van de bougie. Als deze schoon en wit eruit zie dan heb je een te kleine sproeier. Ziet hij er zwart uit, dan is hij te groot.
De tussenweg vinden is een kwestie van proberen.

Te arm.

Te rijk.

Dit is goed.

Zorg er wel voor dat alles in orde is van de motor en uitlaat. De basis moet goed zijn.

Ah top ik ga vanmiddag weer verder proberen te experimenteren met de sproeiers maar zal dan gelijk beginnen met een 60mm. Ik zal laten weten als er progressie in zit.

We zijn benieuwd Lars .

De kleur lijkt nu netjes maar nu voelt het of hij niet lekker doortrekt kan dat door de afstelling van de luchtschroef komen of is 60mm toch te groot dan?

Foto vertekend een beetje want in het echt is het meer koffie kleur dan op de foto te zien is

Lucht schroef is om op gang te komen de naald is om een goed top te halen .
Als je denkt dat hij te veel benzine krijgt ,kun je de naald iets verlagen ,dieper in de hoofd sproeien die zit onder de gas schuif waar de naald in valt .