Pech onder weg ,.wie is dat ook wel eens overkomen

Klein beetje pech gehad met de weer en wind rit had een te grote sproeier er in zitten en als je dan zo zacht rijd loopt die een beetje vol en smoort het geheel .
Daar door 2 keer stil gestaan ,en moeten aanlopen .

Oké, dat is jammer dat de brommer niet wilde starten.
Maar in het verslag van de rit waren er geen pech gevallen toch :wink: althans zo staat het er

Pech is wanneer de brommer opgeladen moet worden door de bezem auto ,dat is pech .

Pech vindt ik dat de brommer opdat moment niet wil of doet wat je wil, bijvoorbeeld uitvallen en niet willen starten, dat hadden Jan en ik beiden rond Arnemuiden bij onze georganiserrde volgrit in mei :wink:

twee keer tot nu toe :sweat_smile:

mer de puch na restauratie de eerste rit met een kapotte condensator,

hieropvolgend alle brommers voorzien van vec ontsteking om dat geneuzel te voorkomen.

en een keer met de rap met versnellingsbak problemen,

toen samen met alfonds vanaf yerseke op t gemakje terug gereden en bij thuiskomst bleek dat het blok wat “gereviseerd” zou zijn dus helemaal niet gereviseerd was :sweat_smile:

toch nog lang volgehouden met de originele keerringen en 26 jaar stilstand haha.

gelukkig niet al teveel schade opgelopen ondanks het smerige staal op staal gekrijs uit de bak af en toe onderweg.

Alle lagers lagerringen en tonlagertjes vervangen nieuwe tandwielen en assen er in, gelijk een rito krukas koppelingskorf etc alles wat er in het blokje zat vernieuwd met new old stock onderdelen en nieuw en ze draait weer als een tierelier sindsdien :sunglasses:

1 Like

Weer een tevreden gevoel na gedane arbeid zegt men dan. Zeker als alles weer lekker loopt en rijdt.

Dat als je de zaak goed aanpakt heb je er weer jaren plezier van .

Heb ik weer rij een proef ronde om te kijken of de teller goed werkt ,rij weg met de choke half open staat Jos Carijs op de Segeers singel dus stop even een praatje maken maar zet de benzine kraan niet dicht.
Wilde weer starten maar dat lukte niet naar huis gelopen droge bougie er in en lopen .
Ja ook dit kan weer gebeuren .

1 Like

Ik zou, als ik jou was, ook eens naar je vlotternaaldgebeuren kijken Cor. Dan lost het probleem van het vollopen bij lage snelheid misschien ook ineens op!

Ik heb de carb schoon gemaakt en niet eens naar de sproeier en de gas naald stand gekeken was in de veronderstelling dat het goed stond .
Volgende week weer verder aan de KR .

Ik bedoel, kijk eens even of je vlotternaald wel afsluit en of de vlotter niet lek is

Vlotter lek kan ook zo maar zijn Joop .
Kijk ik maandag naar ,nu het nog niet vriest moet ik hem zonder choke starten en dat vergeet ik nog wel eens ,en dan krijg die ook vlug te veel .

Vandaag een ronde gereden en 3/4 ronde gereden en toen zegt de Simson ik heb geen zin meer en de vonk was weg de jongens hebben me naar huis geduwd .
Denk een kabeltje door gesleten van de ontsteking ,gaan we maandag zien .

1 Like

Das pech Cor, stop de volgende toertocht een spanbandje in je zak dat kan je gesleept worden.
is een prima oplossing en neemt weinig ruimte in de zak.

Ik heb altijd een stuk touw bij me om te slepen Jan

Voet steun uit en dan gaat het ook .

Deze dinsdag morgen de Simson aangepakt eerst 2 bougie koppen gewisseld toen heel de draad vernieuwd ,niets geen vonk bobine gewisseld ook geen vonk .toen had ik ,alles los gemaakt en massa punten gecontroleerd , niets vliegwiel er af geen daad doorgesleten ,toch maar er af gehaald en andere geplaatst deze had ik op voorraad

,en toen was het leed geleden weer vonk .
Opgelost dus .

1 Like

Ja als ik het zo eens terug lees dan is toch vaak ontsteking oorzaak van problemen die we ondervinden met onze “oldies”
 Maar ja aan de andere kant is het wel een systeem dat vaak met eenvoudige gereedschappen te repareren is als het moet.

Op de S 51 zit een alizan ontsteking toen ik aan het onderzoeken was naar het euvel vond ik ook nog een losse draad bij de contact schakelaar voor het licht ,nu liggen alle kabels weer los ,enkel de massa voor de ontsteking vast ,nu loopt die weer voortreffelijk .

Ja jij bent intussen al zo vaak met ontstekingen bezig geweest
 dat heeft voor jou weinig geheimen meer