Opbouw Simson blok met speciale dingen dit blok heeft een geschroefde schakel rol normaal is de rol vast gezet met een borg ring .
Deze zal opgebouwd worden met een 5 versnellings bak .
In een standard blok zit een 3 of 4 bakje .
Vandaag het motor blok naar Ben gebracht voor een cil te laten optimaliseren dit gaat er 1 worden met membraam .
Een flinke gasfabriek erop Cor. ![]()
Valt wel mee ,.net zo als die van jou .
Dat als het door gaat het blok /cil dinsdag morgen ophalen kan ik verder met het blok .
Dit blok is nu nog Leeg
Vandaag het blok opgehaald bij Ben ,en dus ook de cilinder .
Foto s volgen .
Paar foto s van Ben zijn optimaliseer werk ,. een simson cil met membraam huis en 8 kleppen in het membraamhuis .
Ook nog een foto van de uitlaat poort
Ohw, wacht effe, dit ziet er goed uit. Graag een foto van de uitlaatpoort Cor. Want dan kan ik wel inschatten wat het gaat doen. Mooi hoor.
He ,deze had ik niet meegekregen.
Je hebt dus al iemand gevonden om die cilinder te frezen . ![]()
Dit is een 50 cc cil Mielko heeft Ben gedaan ,.de 70 cc cil bus heeft Jan de Visser voor mij gedaan deze moet nog gehoond worden ,maar nog wat andere projecten te gaan .
Gister nog een handje vol voet pakkingen gemaakt voor het Minarelli project ,de pakkingen die je kan kopen zijn wat aan de smalle kant .
Ook het carter iets aangepast spoelers aan iedere kant een paar mm groter gemaakt ,ook was het carter niet geschikt voor de cil aan de onderkant dus maar weer de frees er op .
Na het frezen en het uitkuisen van het Simson blok er een stuk of wat lagers er in gezet ,.blok vulling zal ik maar zeggen .
Ook de krukas op zijn plaats gezet .
Dat ziet er weer supergoed uit Cor ![]()
Dat gaat gruwelijk hard lopen ![]()
Leuk om te zien. Vroeger maakte ik die van taartdozen.![]()
![]()
Dit is afhankelijk hoe ver je de gas handel open draait .
Wagenwijd neem ik aan ![]()
Niet in het begin hoor Joop .