Nieuwe accu en laden

De accu van de Zundapp heeft na 8,5 jaar het opgegeven. Een nieuwe besteld en voordat ik die ga gebruiken, eerst goed laden, want je weet niet hoelang deze al opgeslagen was. En gelijk gebruiken gaat veel te kosten van de levensduur.
Maar ik ben ook benieuwd hoe de druppel-lader zijn werk doet. Ik heb mijn scoopje aangesloten, want dan zie ik hoe goed deze lader zijn werk doet.
De opstelling.

De druppel-lader.

Het scoopbeeltje.
Let op de instellingen, om de 20sec ongeveer een piek. Dit is normaal en goed. Vave 14,40V, perfect.

De laadstroom bij de topspanning van 16,5V die snel afnam. Want de accu was al aardig vol.

1 Like

Nou je bent beter in die electronica dan ik :joy::joy: de acculader aansluiten lukt me wel maar de rest pfff :roll_eyes::flushed::man_shrugging:t2::face_with_peeking_eye:

Nou, echt niet moeilijk hoor. Je krijgt wel inzicht of het allemaal goed is. Net als controlegereedschap die jij gebruikt bij de brandweer.

Wel leuk, zeker bij een nieuwe accu, om precies in beeld te hebben wat er allemaal gebeurt :ok_hand:

Jazeker Joop. Dan kun je ook meteen zien dat de accu goed is. Heb ik altijd gedaan, en heb 2 keer een nieuwe accu gewoon terug gebracht omdat ze niet goed waren.
Dit accutje is heel goed en ga hem zeker plaatsen.

Dat is t voordeel als je verstand hebt van electronica

Ja en aan draden van de el. unit , kun je je tijd wel kwijt .
Op de rommel markt lag er ook zo n druppelaar 5 euro .