Ja hier weer een nieuw topic en dat gaat over het blokje wat ik op onze B O L U Z beurs gekocht heb .
In eerste instantie dacht ik ,dit koop ik voor onderdelen het zag er niet uit en ook wilde ik weten hoe dit er van binnen uitziet ,onder de Habicht ligt ook zo n blokje .en nu ook onder de Simson K R 51 ligt zo n blokje .Dus lekker vogelen deze winters .
In eerste instantie ziet het er nog niet als te gek uit maar als je de carb en de cil er af pakt zie je de krukas en die is getordeerd ,wat daar mee is gebeurt ik weet het niet en hoelang het blok zo gelegen heeft ook dat weet ik niet .
Heb het blok op zijn kop gehouden en tegen de krukas getikt en toen kwam er een troep uit
daar kan die dure niewe krukas toch wel in ![]()
Moet hem nog bestellen Jan ,.en is een ander model dit is ook een ander model blok .
Het liefst heb ik van die blokjes die lekker onder de prut zitten ,dit is als het ware een bescherm laag .
Jammer van die drijfstang
Was anders nog wel wat van te maken
Dat gaat nieuw worden Jan
Is nieuw goedkoper dan een drijfstangetje wisselen?
Ja, dan is de keuze al een stuk gemakkelijker he. Hoe kunnen ze het er voor maken! En hoe zal dan de kwaliteit zijn, want het is wel het hart van het blokje he.
Ja dit product /krukas is net zo veel waard aan oud ijzer ,en ja hoe kunnen ze het dat maken voor die prijs .
Dat gaat weer helemaal goedkomen met dat Simsonblokje ![]()
Hoop ook dat het deze winter goed gaat komen ,dit is een complexer blok als van de Simson 51 en 53 model .
Vanmiddag aan de binnen kant van het beurs blok begonnen ,tanden van de versnelling bak bekeken ziet er nog goed uit ,het meeste werk is de koppeling groep daar zit /zat nog al eens een puntje roest op ,eerst er af krabben en dan schuren en dan opwrijven ,best veel werk ga morgen verder .
Zo weer al 22 uur niets geschreven ,vandaag het werk aan het blok hervat nu het binnen en buiten gebeuren schoon gemaakt .
En ik moet zeggen het is toch nog een knap blok kijk eens naar de koppeling hevel zo weinig indruk als of het blok nog maar 1000 km gereden heeft .
Van sommige onderdelen moest ik de pakkingen af snijden en dan schoon maken en ze komen als nieuw tevoorschijn .
Op de krukas na dan ,die was totaal verrot .
Dacht laat ik de zaak goed controleren en dan pas nieuwe spullen bestellen ,maar ben niets tegen gekomen wat versleten of verrot was .
dan worden het dus enkel nieuwe pakkingen.
Nee Jan een complete revisie er op los laten inclusief krukas ,.lagers,. keerringen ,. en pakkingen .