Vandaag deelgenomen aan het evenement / rit van Moped at Sea
Dit evenement was georganiseerd door Tomosonderdelenshop Zeeland uit Goes ![]()
Jammer dat hier geen vooraankondiging voor geweest is hier op discourse
Vandaag deelgenomen aan het evenement / rit van Moped at Sea
Dit evenement was georganiseerd door Tomosonderdelenshop Zeeland uit Goes ![]()
Jammer dat hier geen vooraankondiging voor geweest is hier op discourse
Leuk Carl dat je hier wat fotos van de rit deelt. ![]()
Was een uitstekend georganiseerd evenement met een hele leuke rit.
Hulde aan de organisatie!
Ik had helaas middagdienst ,maar wist dat het was .
Ik wist dus helemaal niet wat ik ervan verwachten kon, ik heb het dus ook hier op discourse boluz gemist ![]()
Het is dat ik het via anderen mee kreeg en een mail kreeg anders wist ik het ook niet.
Dit forum zit trouwens ook niet veel leven in en is ook niet echt gebruiksvriendelijk maar dat is mijn mening
Jacco,
Bedoel je dit Boluz forum of een ander forum?
Ben even in de morgen uren geweest ,.best gezellig .
Volgend jaar weer vertelde Kevin mij .
Jammer dat je niet met de rit hebt meegereden Cor, het was een leuke rit ![]()
Jammer Jacco dat we je reactie in dit verslag als negatief moeten lezen. Er zijn mogelijkheden om naar ons te reageren. Voor zover bekend hebben we geen eerdere opmerking gekregen van je.
Er is een Topic waar je kan reageren, via de chat functie en anders via de mail.
Graag je opmerkingen naar ons als werkgroep.
We streven er naar om een beter en gebruiksvriendelijker forum op te zetten dan de oude Boluzsite.
Hier nog wat fototjes.
Ik mag van Rinus deze plaatsen.
Hij ging met zijn brommer op de bank.
Hij sloeg wat over, omdat de bougie niet meer goed is. Maar dat mag de pret niet drukken.
293Nm koppel !!! Daar trek je de straatstenen wel mee uit ![]()
Ja Mielko, daar moest ik ook meteen om lachen. Leuk hee. Ach, ze hadden alleen het vermogen aan het wiel gemeten, op die dag.
Wel een Tomos op de bank gezien met 15Pk. En dat is niet gek. Hij gaf aan de sproeier maat 1 stapje kleiner te gaan monteren en dat zal ongeveer 1 a 1,2 Pk schelen. Ja, zo nouw komt het. Als je een brandstof/lucht verhouding regeld op 1:12,7 dan heb je je maximaal vermogen. Die run heb ik niet gezien, maar misschien iemand anders?
het verhaal kan zo maar kloppen het blijft tweetakt zeker met het warme weer
Hoe warmer hoe armer ,.maar je moet daar toch mee oppassen .
Zeker Cor. Met arm moet je oppassen. Maar die Tomos stond te rijk. Je rook het en ik hoorde het ook. De kleur van de bougie gaf ook rijk aan.
Voor de techneuten. De mengverhouding moet tussen de 12,5 en 13,3 liggen. Dus 1 deel benzine en 12,5 of 13,3 delen lucht. Dit is afhankelijk van de temperatuur, 40 graden of 15 graden. Dit zijn rijke mengsels. 14,7 is de grens naar arm. B.v. 15,5 is arm. Tegenwoordig kan dat sterk veranderen omdat de kwaliteit van de benzine tegenwoordig slecht is, Ethanol is de boos doender.
Misschien kun je vanaf jou start in het topic over allerlei getallen en berekeningen het verplaatsen Alfons naar een ander en beter topic voor dit soort dingen. Staat los van verslag Moped.
Ik kwam net thuis van vakantie ,maar volgend jaar wil ik wel op de test bank ,als die er weer is .