Mooie /leuke onderdelen gevonden ,laat ze hier zien

Nog wat gekocht op de rommel route een ventilator om je hoofd koel te houden in je atelier/schuurtje 5 euro en ook nog een rug zak / tas 1,50 euro maar die heeft Ria in beslag genomen .

Die zou best wel eens te pas kunnen komen komende dagen Cor!

Vandaag n vroege levering van de Sint.

En ja wat zou er in zitten… :face_with_peeking_eye::man_shrugging:t2:

Een onderdelen catalogus van van Veen geldig vanaf januari 1974 voor Kreidler Florett vanaf 1974… een onderdelenprijslijst vanaf 1971… en onderdelendocumentatie van Unikap voor de Mobylette AV40 en AV50 modellen…

Maar ook…

Deze “bolle Bing” die als het goed is past op mijn Sparta Sport…
We gaan het zien… :grinning::man_shrugging:t2::ok_hand:

De één verkoopt iets en de andere koopt er van alles bij :wink:

Frank heeft nog voldoende ruimte, in schuur en in huis voor archief. :grinning:

Documentatie is altijd waardevol vind ik :wink::man_shrugging:t2:

Altijd leuk van die boekjes heb er ook een aantal van de Kreidler oa. het instructie van mijn nieuw gekochte Kreidler ,deze is met frame num.
Ben wel benieuwd of deze nog rond rijd .
Het frame num. is 1133284 Datum 01 -1971 .
Wie mij een leuke foto sessie toestuurt met duidelijk frame num. krijgt het instructie boekje…,

Ben benieuwd of er zondag 5 -10 -2025 nog wat leuks te koop is op de Koe Wachtse Beurs ,.of E V T. een nieuw project /projectje .

En ja hoor een Simson carburateur op de Koe wachtse beurs voor 5 euro mocht ik hem meenemen bijna compleet ,geen gasschuif en de choce ontbrak ,maar nog liggen dus geen probleem .
Dinsdag haal ik de handel uit de auto ,wat schetst mijn verbazing het benzine vul pijpje afgebroken ,ja wat doe je daar nu mee ??

Draadje tappen, tuletje er in, klaar is Cor!

Ja Joop. Genoeg vlees om te tappen toch. Misschien ook nog een klein o-ringetje ertussen, als dat kan?

Creatief genoeg Cor dat moet je zeker lukken ee.

Hele week over die carburateur gedaan maar het zit nu .
Heb een stel nippel gebruikt van een Puch Maxi uitgeboord ,ook de aanvoer van de cab getapt het spul is heel broos ,vast gezet met locktite en het spul kan getest worden ,deze zat rechts vooraan en zit nu links boven aan ,je zult het even moeten zien om het te kunnen volgen .
Ook nog de overloop van de carburateur naar een hogere plaats gezet ,deze gooit nog al eens onnodig benzine er uit .

1 Like

Je bent in elk geval weer lekker bezig Cor. Wel ff checken of het goed vloeistofdicht is. Het blijft tenslotte een vluchtige brandstof :fire: :fire: :wink::fire_engine:

Alles is vast gezet met Locktite ,dus dat zal lukken .

Creativiteit is weer beloond Cor.

Nu nog de test kan even duren ,heb van alles om handen ,voor anderen .

Gaat vast goedkomen :sunglasses::ok_hand:

Verleden week wat regen en wind gehad dus zat lekker binnen dus , ik zoek alle side s af die er op internet zijn voor wat voordelige onderdelen .
En toen vond ik deze krukas onvoorstelbaar ,deze brengt meer op aan oud ijzen dan dat deze kost .

Deze is bedoeld voor 70 en 80 cc ,heb hem nog niet nodig maar bestel hem wel …

Dat zijn nog eens leuke prijzen. Toch leuk die Oost Duitsers.