Mijn eerste Mobylette EEG

Hier een topic over mijn eerste Mobylette… kortweg “Moby 1”
logo mobylette

1 Like

Hier de start van Project Moby1
Mn eerste Mobylette EEG, ik vond hem leuk omdat mijn moeder er indertijd ook zo een heeft gehad, die zij weer van haar vader had gehad…
Stukje jeugdsentiment dus…
Maar ja daarmee raakte het hek van de dam want toen kwamen er steeds meer voorbij in mijn zoektocht naar een van mijn eigen “bouwjaar”…
Het duurde even maar uiteindelijk heb ik die ook gevonden maar daarover later meer…

Hier was ie net thuis gekomen…

Hier stond ie nog helemaal in zn uppie in “C1”

Hier nog op het adres waar ik hem opgehaald heb
en even een link naar de showroom : Zundapp 517 1967 ZF kenteken - #3

2 Likes

Dat is al een plaatje om te zien Frank, leuk hoor zo’n originele Mobylette :star_struck: :sunglasses:

1 Like

Ja hij staat er inderdaad best netjes bij

1 Like

Je chroom van je ontsteking en uitlaatpijp ziet er nog keurig uit. je kan zo naar de showroom er mee. De zwarte randen rond de foto’s zou dat nog aangepast kunnen worden?
we gaan weer verder met oefenen en zinvolle reacties ee.

2 Likes

ja ik kon helaas op het werk niet op de site komen en moest het even via de telefoon doen dus ik zal nu via de laptop nieuwe fotos plaatsen :wink:

1 Like

ja het chroom zag er bij deze nog best aardig uit na een grondige poetsbeurt…

De fotos heb ik aangepast nu ik thuis op de laptop kon werken aan dit topic.

Toevallig gisteren nog 15 Mobylette wielen gescoord. Zowel voor als achterwielen met naven. De velgen zijn niet veel soeps meer maar alleen voor de naven was het me al waard…

1 Like

De foto’s zijn nu keurig Frank en je start van C1 ook, daar lag ook nog hout. straks Houthandel?
Soms zie ik ook slechte velgen, maar die echt originele willen hebben laten ze nog verchromen. dus nog even voorzichtig om weg te gooien.

1 Like

Ja weggooien doe ik niet zo snel aan hoor… :stuck_out_tongue: eerst maar eens kijken wat het allemaal is. Binnenkort eens op gaan halen. Overigens ook nog een rollend Moby frame zonder motor gekocht omdat er nog veel bruikbare originele delen op zitten die haal ik zaterdag op

1 Like

Dan kan ook wel over C3 gaan denken Frank :upside_down_face:
Als je zo door gaat met aankopen dan is straks je ruimte weer beperkt :joy:

ja maar je moet ook aan je onderdelen voorraadje denken hé :wink: :stuck_out_tongue:

1 Like

Das geen probleem bij jou heb ik ontdekt Frank :wink:

De gedachte is dat je dan ook nog eens iemand kan helpen :smiley:

p.s. gebruiken jullie de “antwoord” knop in berichten? als je dat doet namelijk blijven de berichting onder het oorspronkelijke topic hangen…
rechtsonder in elk bericht zie je “antwoorden” met een pijltje naar links er naast :wink:

LoL… nou dat kan het wel worden als ik er niet af en toe de rem op zet :rofl::rofl::face_with_hand_over_mouth:

Klopt de zwarte letters "Antwoorden"en niet de Blauwe gebruiken, dan blijf je in je topic.

1 Like

Er is nog steeds veel te ontdekken zie ik wel

Bij de Moby1 moet nog een aandrijfketting gemonteerd worden.
Gek genoeg luistert dat vrij nauw. Er is erg weinig stelruimte in de originele sleufgaten in de achterbrug om het wiel naar voor of achteren te verstellen daardoor kom je soms op een halve verbindingsschakel uit. Maar ik wil eens kijken of er niet een veerbelaste kettingspanner gemonteerd kan worden. Dan mag de ketting wat ruimer zijn zonder dat ie gaat klapperen.

Is het mogelijk Frank om het sleuf gat een aantal millimeters verder uit te vijlen, zodat het past of is de kettingspanner dan te groot of niet voldoende draad er op. Daar hebben we tegenwoordig tapsets voor ee.

Hoi Jan,
Ja dat is in principe mogelijk en verschillende Mobylette clubleden hebben dat ook wel gedaan. Maar ik hou er persoonlijk niet zo van om materiaal uit het originele frame weg te slijpen. Het is in mijn gevoel een aantasting van het origineel en materiaal verwijderen is in mijn ogen ook verzwakken. en zo’n Mobylette frame is al niet veel meer dan een fietsframe dus daar ben ik eerst nog maar wat voorzichtig mee…