Vandaag met 2 Sparta’s en een Batavus GoGo naar de keuring geweest, en wat denk je?
Gelukt, kentekens zijn onderweg:+1:
Kijk daar gaat mn hart weer wat sneller van kloppen…
weer 2 Sparta’s op de weg…
Proficiat!
Vraagje, moesten de frame nummers nog ingeslagen worden? Doorgaans worden de originele aluminium plaatjes met het framenummer niet geaccepteerd voor de kentekenkeuring…
En zo ja wat rekenen ze momenteel voor dat inslaan?
Dat klopt Frank, de framenummers moesten er opnieuw in.
Keuring voor brommers ouder dan 1978 kost normaal €187,60
Inslaan framenummer is € 55,- extra, totaal dus € 242,60.
Je weet, alles wordt duurder😤
Ja t lijkt wel koehandel…
Overigens hoorde ik al verhalen dat het inslaan van de nummers nu al ruim €100 kostte dus in die zin valt het dan weer een soort van mee. Maar dan blijft een totaal van €242,60 toch een fiks bedrag om een brommer op kenteken te krijgen…
![]()
En dan vraag ik mij af of zo n keuring nog wel loont ,.en denk dat dit toch anders uitpakt bij een zundapp of een kreidler .
Geen twijfel Cor.
De kosten voor het rijklaar maken, keuring etc wegen niet op tegen wat je er voor zou kunnen vangen.
Maar daar ging het mij niet om in dit geval. Het blijft leuk om van 2 kisten met verroeste onderdelen een legale brommer te maken ![]()
![]()
![]()
![]()
Kijk dat zijn weer mooie berichten Hans.
En of het lonend is dat zou mij ook niet boeien ![]()
Het is zo dat er ook personen zijn die geen 4000 euro uit kunnen tellen voor een Zündapp of Kreidler enz
Maar wel kunnen deze personen mee genieten op de brommer ![]()
Ja dat dan weer wel Hans EER van je werk .
Wel jammer dat je geen restauratie topic geopend heb ,.zijn veel mensen dol op .
Helemaal mee eens Cor ![]()
Dat was wel leuk geweest
Top Hans. Echte oldtimers deze brommers. Die blauwe vind ik het mooist. Lijkt me leuk om daarop te rijden.
Dat kan uiteraard ook achteraf hé ![]()
Dat doe ik dus ook… tijdens de restauraties veel fotos en evt aantekeningen maken dan kun je achteraf het verhaal alsnog plaatsen.
Ik doe het terwijl ik met de restauratie bezig bent, vandaar dat er best wel veel foto s komen van zo n project.
Ook helemaal prima natuurlijk en je onthoudt de details beter ![]()
![]()