Jan zijn varkenshok naar Hobbyschuur

Ik was nog steeds niet gekomen om het oude varkenshok om te bouwen naar iets anders. Afgelopen winter besloten nieuwe hobbyruimte van te maken met veel hulpmiddelen, liefst zelf maken.
Ik zal proberen om voor zover het lukt de foto’s in volgorde te plaatsen en anders met hulp van Frank te wijzigen.

Dit was het hok, lengte 9,50, breedte 3,65, binnen maten. Opgedeeld in 2 ruimtes , 1 deel is hobby en 2e deel is opslag, materiaal oa steigers,skelters kleinkinderen etc.

Hier begin gemaakt met sloopwerk en hergebruik materiaal, stenen etc.

Prefab zijwand gemaakt en dakhelling 180 graden omgedraaid, zodat er misschien in toekomst nog zonnepanelen op kunnen.

Met steiger hulpkraan gemaakt en alles netjes op hoogte met stellen van wielen gekregen, dan kan je veel alleen en op het gemakje.

Alles geisoleerd, wanden 10-12cm dik van restant dakplaten. Kar vol cement, zand en de vloer voor zover mogelijk vlak maken.

Zelf de mennen gemaakt en ook weer geprobeerd netjes te monteren.

Dit is deel 1 van de hobbyschuur, achter de witte deur wordt deel 2.
Dat krijgt nog vervolg.

Eerst ergens 10 dakplaten met isolatie op de kop tikken, zal hoogst waarschijnlijk bij Hoondert worden en dan de buitenkant bekleden met potdeksel motief. Nu al water en wind dicht.Vanmiddag begin gemaakt om te kijken of ik van een staop stoel van uit onze kringloop een heftafel kan maken. Nu concept gemaakt met hout en latten of alles goed werkbaar kan worden.

Even een korte schets gemaakt op forum en kijken of mijn plaatjes en tekst een beetje netjes in beeld komen.

Bij nader inzien blijkt toch dat de plaatjes ondanks mijn beperkte upload van 2 of 3 plaatjes tegelijk niet helemaal te kloppen. Ook moeilijk terug te vinden als ik het topic wil bewerken voor aanpassing, zal zeker aan mij liggen dat ik het niet voor elkar krijg. Nog te onervaren :wink:

Dat gaat bij jou ook wel goedkomen Jan, ik vindt het nu al een grote verbetering ten opzichte van het oude varkenshok :rofl:

Geweldig artikel Jan!
En wat een transformatie!!
Pracht werkplaats heb je zo.
Als ik even tijd heb probeer ik de 2e foto ook zichtbaar te maken voor je.
Ik vermoed dat er een spatie ontbreekt tussen de 1e en de 2e foto maar dat gaan we zien.
Verder keurig gedaan zo!!:smiley::+1::sunglasses:

Ziet er heel goed Jan je kan zo 5 brommers er bij zetten .

Jullie zijn echte bouwvakkers zo te zien. Mooi man. En een berg plek erbij.

Afgelopen week nog verder deel 2 afgewerkt, kozijn gemaakt, balken aan elkaar gekoppeld en vervolgens, kozijnhout zelf gefabriceerd met zaagmachine, vandiktebankje en bovenfrees.
Was een een leuke klus om te doen. Dat is nu het voordeel dat je heerlijk kan karweien in goede ruimte, of het nu aan de brommer is, fiets repareren, kozijn maken het kan allemaal in mn oude varkenshok.
Vandaag de laatste hand gelegd aan de aftimmering binnen en buitenkant, na plaatsen nieuw kozijn.

Kom je onverwachts een slechte plek tegen, die eerst repareren voordat kozijn er voor komt. Gelijk goed aanpakken.

Toen weer een lik verf er op en drogen.
Dan hopen we de sluitplaat van slot nog te doen en kan alles weer goed vergrendeld worden. Metalen hoekprofielen laten maken in de kleur van kozijn en alles in 1 x netjes afgewerkt en ongedierte vrij.

Mooi zo n deur met glas er in hou je nog wat licht binnen .

Zit er strak in hoor. Complimenten. :+1:

Met dit weer wil je binnen iets nuttigs doen, dus wat kan ik nog tussendoor doen met de kou. Met de electrische takel in beeld van Remco op idee gekomen.
Steigerbuis voor de staander en hoekstrippen boven en onder gelast voor bevestiging. Voor de draagarm ook buis gebruikt(erg stevig) en hengen en scharnier aan elkaar gelast voor draaimechanisme. Schoor er in bevestigen en dan nog een takel snuffelen op internet en anders een nieuwe regelen. Wel op max hef vermogen letten, zit veel verschil in heb ik gezien. Dan hoef ik mijn zelf gemaakte heftafel(sta op stoel) niet verder aan te passen en kan ik alles netjes verrijden in de schuur om weer ruimte te creëren.

Foto’s volgen zo spoedig mogelijk, maar om te spuiten wil ik het toch iets warmer hebben Carl.

Ik was al aan het zoeken naar foto’s, maar die zien we wel een keer verschijnen :wink:
Wel ben ik benieuwd naar jou creatie :smiley:

Niet te veel verwachten Carl, komt allemaal weer uit de opslag van “Jantje van Alles”.

Goed bezig Jan .

Prachtige werkplaats Jan. Ik ben onder de indruk van je vakmanschap!

Er zijn weer wat vorderingen met de afwerking van mijn hobbyschuur. Het was een hele klus om de juiste afmetingen voor de metaalzetterij op papier te krijgen zodat de potdeksel profielen pasten. Met wat hulpmateriaal, lijmklemmen, spanbanden heb je een paar extra handjes. De foto’s zeggen de juiste afwerking in beeld.
Foto’s verzenden naar mailbox stagneert dus volgen zsm, helaas

Weer lekker bezig met de hobby Jan :+1:
Ben benieuwd naar de foto’s

Ben ook benieuwd Jan. Zal er ongetwijfeld weer prima uitzien.

Hier de start gemaakt voor de potdeksel platen op maat gemaakt.

De onderkant van de voorkant, recht gestreken en restant vloertegels tegen de oude stenen geplakt, strakker aanzicht

Hier het vooraanzicht en de steiger klaar gezet om nieuw geïsoleerd dak te monteren. Hopelijk goed weer a.s. zaterdag.

De dakplaten waren inmiddels ook binnen gekomen voor montage. Dan nog windveren laten maken en monteren en Hobbyschuur nadert zijn voltooiing.

Dat wordt daarom eens een super hobbyschuur Jan, petje af voor het mooie resultaat :laughing:

Echt netjes allemaal. :+1:

Gaat wel netjes worden Jan .