Bij deze mijn twee Jamathi’s, beide zijn een type twee. De gele is in originele staat en de rode wordt op het moment opgeknapt.
Mooi spul Lars ![]()
![]()
zou je er nog n foto van de rechterkant bij kunnen zetten? En t mooiste is nog van elke brommer afzonderlijk maar samen mag natuurlijk ook. T doet deze mooie brommers alleen meer recht als ze elk hun eigen topic zouden hebben ![]()
![]()
![]()
Kijk dat zijn ze he Lars leuk setje zo bij elkaar .
Zit de zuiger al goed in de cil ?
Ja de zuiger zit er in en het blokje staat er onder alleen ben ik nu opzoek naar een vliegwieltrekker. Het nieuwe blok heeft twee kabels uit de ontsteking komen en in het bedradingschema moet ik er drie hebben. Het lijkt er op het moment op dat er ergens een massa draad mist.
Mooie brommer zeg.
Weet je de dia meter van de trekker en evt de draad maat /Spoet
De diameter is 17mm en de draadmaat weet ik niet hoe kan ik dat meten?
Niet iedereen heeft de meet maatjes Cor, zelfs ik heb ze niet, en toch heb ik best al wat bij elkaar gesprokkeld ![]()
Met een goede rolmaat meten hoeveel mm 5 of 10 gangen is en dan delen. dan weet je de spoed van de draad. Of als het Engels is kijken hoeveel gangen je op een inch hebt.
Het meten zal mij wel lukken Joop maar delen door wat .
Heb hier nog niet van gehoord .
@ Lars.
En zo’n setje draadmaten kost ook maar n paar euro en daar kan je je leven lang plezier van hebben.
Het aantal mm gedeeld door het aantal gangen = de spoed
dus als je bv 10 gangen (op de toppen van de draad) opmeet en je meet 17,5 mm dan is de spoed 17,5 : 10 = 1,75 mm
Met een schuifmaat opmeten is natuurlijk preciezer, dan kan je soms al een enkele gang opmeten. Maar hoe meer gangen, hoe preciezer.
Ok Joop weer wat geleerd .
Bedankt voor de tips! Ik ga vanavond even kijken.
Mocht je willen meten,koop dan een schroefdraadvijl.
Daarmee kun je meten,maar ook eventueel beschadigd draad mee opschonen
Gedore 6409640 Schroefdraadvijl kopen ? Conrad Electronic
2 vliegen in 1 klap