Frank vd J zijn werkplekje

Wegens gebrek aan ruimte thuis heb ik ongeveer een jaar geleden een 20 voet container aangeschaft… “C1” heel vreemd maar binnen de kortste keren stond dat ding vol met mottenbal projecten. :rofl: ofte wel bonkies roest soms nog net als oud brommertje herkenbaar en regelmatig als een kist onderdelen wat mogelijk ooit een brommer zou kunnen worden… Een beetje voorsorteren op de tijd dat ik er lekker rustig aan kan werken zeg maar. T zijn voornamelijk simpele en vaak damesbrommertjes omdat daar nu nog redelijk betaalbaar aan te komen is :smiley:
Maar goed eenmaal vol kun je er ook niet veel meer in doen…
Goede raad is duur en dus heeft “C1” er een broertje bij gekregen “C2” en dat wordt mn wekplekje voor als ik met een projectje bezig ben.
ik ga er zo plaatjes bij proberen te zetten, nu nog even ruzie met die iphone grrrrrr…

En daar staat ie dan “C2” en binnenkort staat zn broer “C1” er netjes naast.

Hier nog keurig schoon en leeg… maar niet voor lang…

Vast wat isolatiemateriaal uit de opslag in “C1” overgebracht…

Maar het eerste klusje is wel om er even een stevige deuk uit te proberen te halen. Helaas had ik even geen potcrick ter beschikking. Dus dan maar ouderwets functioneel geweld… :stuck_out_tongue:

En dat is best aardig gelukt als zeg ik het zelf

Via een collega een aardig bossie hout kunnen versieren…

Vervolgens kon het karwei beginnen om de boel te isoleren. Dat wilde ik nu éérst doen want dat ging bij “C1” ook mis. Die stond vol voor ik aan isoleren toe kwam! :open_mouth:

!
Stiekem ging er heel wat hout in zitten dus de boel nog maar eens aangevuld…

Intussen de lange wanden en een deel van het dak geïsoleerd en gelijk underlayment platen op de balken geschroefd zodat daar makkelijk zaken aan te hangen zijn…

En nog aardig wat hout over maar dat kan ik dan weer gebruiken als ik "C1"ga isoleren

3 Likes

Je gaat hard Frank met het isoleren van C2, ik snap het wel, want voordat we het weten zitten we diep in het najaar :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:
En dan wil je toch alles geïsoleerd hebben :wink: :wink:

Ja klopt,
Ik was er vanmiddag nog even en zag nu al condensdruppels aan het dak hangen.
Maar dat zal mede komen doordat de minimale ventilatie die standaard in de container zit door de openingen om luchtdrukverschillen op te vangen nu zijn afgedekt door de isolatie.
Kortom zaak om zsm ventilatie openingen te gaan maken.

Zo te zien heb je genoeg plek in de achtertuin om wat van die containers te zetten. En deze dingen kun je ook in 1 keer weer optillen en verplaatsen lijkt mij.

Was het maar zo’n feest voor Frank dat hij die ruimte had

Ja was het mn achtertuin maar :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar dan stond er wel n schuur á lá Jan en mogelijk nog wat groter…
Ik verwacht wel dat er de komende jaren meer komen te staan.

En ja, voordeel is inderdaad dat ze relatief makkelijk verplaatsbaar zijn.

Straks krijgt hij ook nog een straatnaam “van der Jagt containers” met even nummers als ze rechts van de weg staan. Dan eenvoudig terug te vinden via google maps.
Ik doe het in mijn achtertuin, valt hij minder op vanuit de lucht gezien op google earth, lijkt het nog het oude varkenshok. Van binnen niet meer herkenbaar als varkenshok.

Lekker bezig Frank de winter kan beginnen .

Nou liever gewoon met 20 graden verde tot het voorjaar :joy::joy::rofl::smiley:

Hoe hoog is zo n container Frank ?

En waarom zet je de balkjes op de ronding en niet in de holling van de wand scheelt toch een berg ruimte .

Klopt echter dan kom je in de knoop met de isolatie, die wilde ik ook achter de balkjes hebben vandaar
De hoogte is 2.59 mtr
De afmetingen zijn standaard, zie:
https://www.alconet-containers.nl/20ft-container-afmetingen/

Nog even wat aanvulling.
Gisteren begonnen de deuren te isoleren.
In afwachting van wat plaatmateriaal heb ik er nu even een rachel voor geschroefd om het isolatiemateriaal op zn plaats te houden

Ik heb eerst boven en onderin twee latten aan het stalenprofiel van de deur vast geschroefd. Daar kan ik later de boven en onderkant van het plaatmateriaal aan vast schroeven.
Verder nog wat dakisolatie aangebracht maar dat is nog niet klaar. Ook daar gaat uiteindelijk plaatmateriaal ter afwerking tegen. Maar je merkt nu al n heel verschil in temperatuur en geluid dus we zijn lekker onderweg

Ziet er goed uit Frank ,.winterwaardig!

Dat gaat helemaal goedkomen Frank :+1: :wink:

Even een poging om er eennfilmpjenopnte zetten van de isolatie werkzaamheden

Het filmpje er rechtstreeks inzetten lukte even niet dus maar even een YT clipje gemaakt

Leuk zo’n filmpje Frank, top hoe je de container aan het isoleren bent :star_struck: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat gaat een mooi plekkie worden .

ja ik denk ook dat het best een aardig werkplekkie gaat worden.
Jammer van het weer vandaag maar ja daar doe je niks aan

Zoho Frank, al best veel gedaan zo.
Komt er ook een raam in of zoiets?

Deuren open en hij heeft een open pui, zo dat heet. Je hebt lekker geklust afgelopen dagen Frank. Leuke vorderingen gemaakt, nu nog even langs je houtleverancier voor een paar platen.
Bij karwei, 15 mm underlayment platen voor rond de 17 euro, wegen minder om boven je hoofd te werken.