Ja dit keer was ik ook aan de beurt…
En ja soms kun je t aan voelen komen… maar toch helaas…
Ik dacht via onze “vrienden” van Ali express een 2TB SSD (solid state drive) schijf aan te schaffen voor €36,80. Op zich een nette prijs en aangezien ik al vaker elektronica via Ali heb besteld met goede ervaring leek dit ook wel ok te zijn. Niets is echter minder waar…
De SSD schijf was vrij snel binnen en werkte in het begin gewoon, maar al snel begon het met verbindingsproblemen. Verbinding met de schijf werd steeds verbroken en op zeker moment werd deze totaal niet meer herkend. Zelfs onze ICT’ers op het werk konden er niks mee. Ok dan denk je nog mogelijk is het ding een keer gevallen of gestoten of iets dergelijks…Dus nog een andere besteld maar daar precies het zelfde verhaal…
Vandaag dacht ik nu wil ik er toch wat meer van weten en dus de eerste maar eens geopereerd… en zie hier…
Dit is dus de “SSD” of wel de solid state drive
Na de hot glue (lijm) losgepeuterd te hebben en het ding open gemaakt te hebben heb je dus dit over… een mooi alu hulsje, wat plastic, een printplaatje met een houder voor een micro SD kaartje en een mini ledje…
In plaats van 2TB (Terra Byte) geheugen zit er dus een SD kaartje in van 64GB…
En kennelijk is/was dat zo geprogrammeerd om zichzelf te presenteren als een 2T opslag medium.
Even voor het beeld 2TBis ongeveer 2000 GB.
De schrale troost is dat in ieder geval het 64GB kaartje na formatteren wel werkt maar 64GB of 2000GB is nogal n n verschil…
Dus tip van Frank pas op als je dit soort spul bij Ali koopt. Er zit goed spul bij maar ook dit soort rommel.
Ik wilde nog n review achter laten maar de firma was inmiddels van Ali verwijderd. Of in elk geval niet meer aanwezig onder die naam