Cilinders honen

Heeft iemand een adres in de buurt om brommer cilinders te laten honen? Een van mn Sparta’s is aan een hoonbeurtje en n overmaats zuigertje toe.

Ik heb voor de Simson een hoon set gekocht en dan een lichte overmaat er in gezet .
Werkt goed dit was 1 van de cil die ik deze zomer moest testen ,.en deze goed bevonden .

Westec Goes

Ok thanks mannen :sunglasses::ok_hand: voor nu lijkt het opgelost. Ik heb met waterproof schuurpapier gedoopt in olie de zuiger en de clinder onder handen gemomen. Er bleek een soort braam op de rand van de uitlaatpoort te zitten. Die heb ik voorzichtig weggeslepen met het K600 schuurpapier. Ook zuiger heb ik onder handen genomen. Alles weer gemonteerd en het luchtfilter schoon gemaakt. En vervolgens een 25 km proefrit gemaakt zonder problemen. Het enige was dat rond de 40km/u begint ie wat te 4-takten maar dat was voorheen ook al. Dus morgen voor de zomerrit toch eens de SF50 proberen.

Stalen bussen altijd de kanten breken /afschuinen van alle poorten .
Ook als je de cil eraf haalt en niet hoont, de voet pakking nameten ,voorbeeld als die 0,2 mm is moet de volgende 0,4 mm zijn om niet tegen de stootrand te komen boven in de cil bij de wat oudere cil , zit er nog een koppakking tussen kop en cil dan die iets dunner maken .
Mijn ervaring met de stalen bussen .

Dank voor de tip(s) Cor. Ik heb het zelde spul nu weer gemonteerd en so far so good. Als het morgen droog blijft nog ns een wat langere proefrit maken.