Aprillia Red Rose classic 50

Hier een topic over mijn Aprillia Red Rose Classic 50.
Deze heb ik overgenomen van een collega, deze had hem al een paar jaar voor zijn huis op straat staan. Oorspronkelijk stond hij onder een hoes maar die is in de loop van de tijd kapot gegaan en weggehaald. Daardoor is er in de loop van de tijd (regen)water in het blok gekomen. Toen ik de brommer een keer zag staan gevraagd wat hij er mee deed en dat was dus niets… Doorgevraagd en uiteindelijk de brommer over kunnen nemen. De brommer heeft al een kenteken dus dat helpt.
Hieronder de brommer zoals ik hem heb opgehaald.

Op de fotos ontbreken nog wat kappen die er los bij zaten.
De brommer is voorlopig “geparkeerd” tot ik er tijd voor heb.
Maar uiteraard al wel een en ander losgehaald om een beetje een idee te hebben of er nog eer aan te behalen zou zijn.

!

Het motorblokje is zoals duidelijk te lezen is van het “heavy duty” type!! :rofl: :joy: Ik denk alleen dat ze bedoelen dat het plastic “zwaar” is…

Alles wat er afgehaald wordt wordt ook gelijk schoongemaakt, dat werkt later gelijk een stuk prettiger…

Maar achter het glimmend plastic zit gewoon veel rommel :stuck_out_tongue_winking_eye: :scream:

Het blokje zat vast maar met wat voorzichtig wiegen kwam dat weer los. Echter dat zat na een dag weer vast. Dus weer losgemaakt, afgetapt en daar kwam een hele sloot water uit gevolgd door nog een flinke portie sludge (mix van olie en water)… Toen het blokje met een litertje diesel gevuld en een poosje heen en weer gewiegd in zn 1e versnelling… Op die manier het blok wat gespoeld en wellicht voorkomt de diesel het verder corroderen van alle delen in het blok. Het zal in ieder geval beter zijn dan die bijna liter water die er eerst in zat. Hieronder een kort youtube fragmentje van het spoelen met de diesel.

Overigens hebben we wel een Back-up plan want het zou zo maar kunnen zijn dat dit blokje onherstelbaar beschadigd is… Dus heb ik via “onze Ben” vast een AM6 blokje op reserve liggen dat is dan wel een 6 bak ipv een 5 bak maar dat mag de pret niet drukken.

Dit is uiteraard een foto van vóór de schoonmaakbeurt… :stuck_out_tongue_winking_eye:
Er volgt nog wel een keer een foto van na de schoonmaakbeurt.
Het kan zijn dat ik er eerst het 6 bak blok onder zet om dat op het gemakje het originele blok onder handen te kunnen nemen. Maar dat gaan we tzt zien.

Ik zal het verhaal gaande weg verder aanvullen…

Dat water in dat blokje is ook op die manier apart te zien. Ja, dat moet volledig open dat blok om te zien wat er eventueel nog verder mankeert. Succes met sleutelen Frank.

Dat had een mooi projectje geweest voor afgelopen winter in de schuur, lekker sleutelen met de kachel aan :wink:

Leuk project om weer te volgen Frank :+1:

Mooi project om tussendoor de Sparta’s en mobylettes te doen. Succes er mee.

En al een kenteken er bij ik zou overspannen worden als er zo iets in mijn schuur staat wat niet te rijden is ,.maar goed das mijn mening .

1 Like

LoL… ik snap wat je zegt Cor, maar ja ik moet het doen met de beperkte beschikbare tijd die ik momenteel heb. Aan de andere kant het kenteken loopt niet weg. En er staan er nog die nog een kenteken moeten krijgen dus ja die gaan eigenlijk voor aangezien ik verwacht dat er in de nabije toekomst meer en meer obstakels op de weg komen om kentekens te verkrijgen voor onze oldtimer brommertjes.
Maar ik zou het wel heel leuk vinden om aan deze te kunnen beginnen gewoon omdat ik het een leuk apart ding vind. Dus wie weet wordt de aanpak hiervan wel naar voren gehaald in de planning. :rofl: :sunglasses:

Nou ik weet nog niet of die er tussendoor gaat komen Jan maar dat gaat de tijd ons leren… Er ligt intussen een leuk voorraadje om aan te werken dus we gaan het zien. Grootste probleem is nu tijd om er aan te werken. Dit weekend stond in de planning maar zoals je weet is die weer even overhoop gegooid :rofl: :man_facepalming: :scream:

Ik ben benieuwd of dit project nog naar voren gehaald gaat worden, maar ik betwijfel dat :wink:
Ik denk dat deze te ver ingebouwd staat :sweat_smile:

Grappig genoeg had ik gisteren de carburateur van de apprie nog in handen toen ik een plekkie moest maken voor wat Sparta onderdelen. De apprie staat onder een hoes lekker droog in een schuur op zn beurt te wachten. Wanneer dat is dat is moeilijk te zeggen op dit moment. Maar t zou inderdaad een leuke afwisseling zijn. Ik vindt het zelf ook een leuk/grappig ding en ik hoop echt dat ik m op de weg ga krijgen.

Met zo’n regenachtige dag als vandaag zou ik met zo’n leuk project goed uit de voeten kunnen :wink:
Wie weet is Frank er al aan bezig is, meestal lopen de projecten wel door elkaar heen :rofl: :rofl:

Vandaag met mn kleindochter een rondje gedaan in de MX5 ze is bijna jarig (4) en mamma moest ongestoord kaddotjes inpakken dus of ze even met opa mee kon… Nou dat kon zeker, lekker een rondje getoerd en n ijsje gehaald in Goes…

1 Like

Ohh, das genieten dan jullie met zijn 2tjes.:smiley::smiley:

Mn vorige post stond eigenlijk in t verkeerde topic zie ik net :scream::sweat_smile:

Afgelopen zaterdag de Aprilia verhuisd van de loods waar ie tijdelijk stond naar C1. T was wel n beetje Wringen en aanschuiven maar hij staat binnen.

Wat me nog t meest verbaasde was dat het blokje nog steeds los was.
In het begin van het verhaal verteld dat het blok vol water had gestaan bij zn vorige eigenaar en dat ik het blok na het aftappen eens gespoeld had met diesel. Die diesel zat er nog steeds een beetje in en ik had ook wd40 in de cilinder gespoten. Dat heeft toch geholpen want na 2 jaar in de loods gestaan te hebben was het blokje dus nog steeds los. En dat voor n oud Italiaantje…
Verder dan dat is er nog niets te melden want ik heb er nog geen tijd voor gehad om er verder iets mee te doen maar dat komt tzt nog wel.